בבצלאל "הנציחו" את זכרם של מחבלי חמאס

בקמפוס המוסד שבאוניברסיטה העברית נתלו לוחות זיכרון להרוגים בהפרות הסדר האלימות ברצועת עזה. אם תרצו: "הוכחה נוספת לנחיצות הקוד האתי". חגי לובר: "ללא ספק, אומנות יכולה להוביל לרצח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/05/18 17:13 ב בסיון התשעח

בבצלאל "הנציחו" את זכרם של מחבלי חמאס
המיצג בבצלאל, צילום: אם תרצו

לאחר שבמהומות ברצועת עזה נהרגו 60 פלסיטינים, היו כאלה שמתחו ביקורת על האירוע המוזיקלי שנערך בכיכר רבין לכבודה של זוכת האירוויזיון נטע ברזילי. בבצלאל לקחו היום (רביעי) את הנושא צעד אחד קדימה ויצרו מיצג לזכרם של המחבלים.

בקמפוס המוסד, השוכן באוניברסיטה העברית בירושלים, תלו על קירות המקום לוחות שחורים ועליהם כיתוב שמם של ההרוגים.

"שוב אנחנו עדים לתופעה מזעזעת בה מפיצים כרזות מלאות שנאה וגאווה במחבלים", אמר יו"ר תא 'אם תרצו' באונברסיטה העברית, דודי אלצופין, שטען כי "במקום שבבצלאל ישלחו עובד ניקיון שינקה את ההסתה הזו ויענישו את הסטודנטית הסוררת, ישנה עננה של שמחה".

עוד הוא אמר כי "שוב אנחנו רואים הוכחה חותכת כמה הקוד האתי נחוץ, עלינו להוקיע כל הסתה לאלימות וטרור".

מנציחים גם מחבלים

מנציחים גם מחבליםצילום: אם תרצו

מנכ"ל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, הזדעזע גם הוא מהמיצג ואמר כי "האומנות פורצת גבולות זה בהחלט משפט נכון ובאמת ראוי לאומנות שתגיד הכל, תציג הכל, ותביא לידי ביטוי את כל מה שעולה בדעתו של אומן".

עם זאת אמר כי "קו אדום אחד ברור צריך להיות, שהאומנות אין לה רשות וזכות להסית לרצח או לתמוך בצורה עקיפה ברצח. האומנות לא יכולה להיות מאיימת על חברה בוודאי שלא על החברה הישראלית, בוודאי לא על חברה ישראלית הנתונה במצב מלחמה כאשר המחבלים ברור לכל, לו היו מצליחים להיכנס, היו שוחטים בלי רחמים את היוצרים ואת המבקרים ביצירה הזו גם יחד".

לובר טען כי יצירות מסוג אלה צריכים להיות בלתי חוקיים, "תיאטרון אל-מידאן והמיצג של בצלאל צריכים להיות מוצאים אל מחוץ לגבולות החוק כדין כל הסתה לאלימות, כיוון שאני מאמין גדול בכוחה של אומנות אז אני מאמין ללא ספק שאומנות באמת יכולה להוביל לרצח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן