בבית היהודי הדפו דחייה נוספת של נתניהו ומעריכים: פסקת ההתגברות תעבור

למרות שנתניהו ניסה 4 פעמים לדחות את קידום היוזמה להגבלת סמכותו של בג"ץ, ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה להעבירה לשלב הבא. שרי הליכוד נגד הבית היהודי: "המטרה היא לא להעביר את החוק בוועדת השרים אלא בכנסת. אין ספק שפחתו הסיכויים לכך בגלל זה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/05/18 09:31 כא באייר התשעח

בבית היהודי הדפו דחייה נוספת של נתניהו ומעריכים: פסקת ההתגברות תעבור
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי הליכוד צפויים להצביע היום (ראשון) בעד פסקת ההתגברות בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך הם תוקפים את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על התנהלותו מול ראש הממשלה. זאת על רקע סירובו לבקשת נתניהו לדחות את ההצבעה בפעם הרביעית בתוך חודש.

שר התיירות יריב לוין תקף את הבית היהודי בראיון לגלי צה"ל ואמר כי "הרצון הזה להראות כאילו הם דוחפים קדימה במלוא הכוח הביא למצב שנצביע היום אבל המטרה היא לא להעביר את החוק בוועדת השרים אלא בכנסת. אין ספק שפחתו הסיכויים לכך בגלל זה".

אמש התבטא השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בצורה דומה כשאמר ל'כאן רשת ב' כי זה "לא מכובד להניח אולטימטום מול רה"מ, בנט טועה בגישה הזו. בדרך כלל מי שקובע אולטימטום - הוא זה שחוזר בו. אני לא תמיד מסכים עם רה"מ, אבל אני שר בממשלתו".

לא מצליחים לדחות ותוקפים את בנט. נתניהו ולוין

לא מצליחים לדחות ותוקפים את בנט. נתניהו ולויןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יש לציין כי זו הפעם הרביעית בתוך חודש שבה מבקש ראש הממשלה לדחות את ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. באמצע חודש אפריל סירב נתניהו לאפשר ליוזמה לעלות לוועדה בטענה שהוא מעוניין לקדם את המתווה הבריטי.

מספר ימים לאחר מכן דחה את הנושא פעם נוספת מאחר ורצה לקיים דיון על הפסקה בנוכחות היועמ"ש מנדלבליט. לפני כשבועיים שוב דחה נתניהו את ההצבעה ותלה את המעשה בפגישתו המשותפת עם שרת המשפטים שקד ונשיאת בית המשפט העליון חיות.

בסוף השבוע הגיעה הבקשה בפעם הרביעית ובבית היהודי סירבו לה מתוך חשש שאם הנושא לא יעלה לדיון והצבעה כבר היום הוא יתמסמס מסיבות שונות ונוספות. כזכור, בהמשך החודש צפויה ארה"ב להכריע בנושא הסכם הגרעין האיראני וכן להעביר את שגרירותה לירושלים.

בבית היהודי מעריכים כי היוזמה תצלח את ההצבעה בוועדת השרים ותעבור לשלב ההצבעות בכנסת. שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' ופסקה ואמרה כי "ההצבעה על פסקת ההתגברות בוועדת השרים היא רק השלב הראשון בהליך החקיקה. זה תיקון לחוק יסוד ואף אחד לא מתכוון לעשות כאן מחטף. מתנגדי החוק רוצים שלבג"ץ תמיד תהיה המילה האחרונה, ואנחנו חושבים שצריך דיאלוג".