באירלנד מאשרים לעובדים להחרים את האירוויזיון בישראל

על פי דיווח של העיתון האירי "דה ג'ורנל", גוף השידור הציבורי במדינה הודיע לעובדיו כי יוכלו להחרים את האירוויזיון בישראל אם יירצו בכך

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/18 16:13 כג בתשרי התשעט

באירלנד מאשרים לעובדים להחרים את האירוויזיון בישראל
נטע ברזילי, צילום: צילום מסך מיוטיוב

העיתון האירי "דה ג'ורנל" מדווח היום כי גוף השידור הציבורי באירלנד, RTE, הודיע לעובדיו כי יוכלו להחרים את האירוויזיון בישראל ולא להישלח אליו אם לא יירצו בכך, מבלי שיופעלו עליהם סנקציות. על פי הדיווח, בכירים בגוף השידור פגשו השבוע נציגים של ארגונים פרו־פלסטיניים ובסוף הפגישה הושגה ההסכמה על היעדרות ממניעים פוליטיים מהתחרות שתתקיים ב–18 במאי בתל אביב. בפגישה בין הצדדים אף הוצגה עצומה עליה חתומים 11,000 אנשים הקוראים להחרים את האירוויזיון בישראל.

בהודעה פומבית שהוציא הארגון הפלסטיני נכתב כי "נציגי RTE ייקחו בחשבון את כל מה שנאמר בפגישה. כמו כן לא יופעלו סנקציות על עובדים שיירצו להמנע משהייה בישראל מסיבות מצפוניות". נציגים מטעם גוף השידור צוטטו גם הם כמי ש"מודעים היטב לכך שהעם האירי תומך בפלסטינים", והם הוסיפו כי האירוע לא יתווך לקהל רק כאירוע בידור אלא בזווית רחבה הרבה יותר..

אין זו הפעם הראשונה בה עולות קריאות להחרמת האירוויזיון בישראל. לפני מספר חודשים חתמו למעלה מ–16,000 בני אדם על עצומה אינטרנטית לביטול התחרות מסיבות פוליטיות ופרו־פלסטיניות, וגם ה"גרדיאן" הבריטי פרסם טור ובו קריאה דומה לביטול האירוויזיון בישראל.