באוויר בים וביבשה: צה"ל מגיב לחמאס

צה"ל מגיב ביד קשה לתקיפות חמאס, הורס מוצבים של ארגון הטרור ומגייס מילואים. שרי הקבינט צפויים להודיע על תמיכה בהחרפת התגובה הצבאית. ח"כ איתן ברושי דורש: "להכריז על מצב חירום"

חדשות כיפה מירב כהן 13/11/18 10:00 ה בכסלו התשעט

באוויר בים וביבשה: צה"ל מגיב לחמאס
כוחות צה"ל היום, צילום: דובר צהל

גל האלימות מצד חמאס גובה קרבנות בנפש וברכוש. עד כה ישנו הרוג, עשרות פצועים ונזק רב לרכוש בעקבות שיגור של מאות מטחי רקטות לעבר ישראל. צה"ל מגיב בתקיפות, חיל האוויר הים פוגעים במשלחי הרקטות ובמאות מטרות ויעדי חמאס. שרי הקבינט צפויים להתכנס בדקות הקרובות

כלי שיט של צה"ל השלימו תקיפה של מספר כלים ייעודיים המשמשים את הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס לביצוע פעילויות טרור ימיות כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל. כלי טיס של צה"ל תקף מחבל בצפון רצועת עזה המשויך לחוליית משגרי ירי תלול מסלול.

הבית באשקלון שנפגע מפגיעה ישירה

הבית באשקלון שנפגע מפגיעה ישירהצילום: דוברות כבאות אש

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ מוטי יוגב קורא לממשלה לאמץ מדיניות תקיפה מול חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה: "צבע אדום אחרי צבע אדום וצה"ל ממשיך באותה שיטה שלא פותרת את הבעיה. צריך לומר את האמת, יותר ממה שהחמאס מורתע מאיתנו, ממשלת ישראל וצה"ל מורתעים מחמאס - והם מפירים את החובה והאחריות שלהם להגן על תושבי הדרום. יוגב הוסיף כי "בלא חיסול ראשי הטרור, לא נפתור את בעיית עזה. זו חובתנו לומר וזו אחריותם של ממשלת ישראל וצה"ל לבצע"

 יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה גם היא להסלמה בדרום:"יש לחדש את מדיניות החיסולים. הסטטיסטיקה כבר הוכיחה שלמרות כיפת ברזל, כשיש גשם של רקטות יש בסופו של דבר גם נפגעים. הנהגת חמאס שואפת לרשום לעצמה הישג ולהרוג אזרחים ישראליים. ישראל לא צריכה להמתין לתוצאות טרגיות נוספות וחמורות יותר. אי אפשר להיות עוד מובלים על ידי חמאס. יש להנחית עליו מכה עוצמתית ולחסל את ראשיו."

ח״כ עפר שלח, חבר ועדת החוץ והביטחון, יו״ר סיעת יש עתיד דורש תגובה חזקה מצד צה"ל: "עכשיו הזמן למכה חזקה, שתבהיר לחמאס שהתוקפנות שלו תביא רק אסון, ‬ואז לעשות מה שלא נעשה ארבע שנים: מהלך מרחיק לכת לשינוי המצב ההומניטרי, שיבהיר לתושבי עזה שיש עתיד אחר והחמאס הוא זה שמונע מהם להגיע אליו‬

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), עוזר שר הביטחון לשעבר, קורא בוועדת חוץ וביטחון להכריז על מצב חירום: "אני קורא לוועדת חוץ וביטחון לקבל החלטה ולקרוא לקבינט להכריז על מצב חירום מל"ח- משק לשעת חירום. זה הלקח החשוב שעלה בדו"ח מבקר המדינה שחקר את מלחמת לבנון השנייה ואת הלקח הזה צריך ליישם כעת לנוכח המצב בדרום ובעוטף עזה!"

מפעל בשדרות שנפגע

מפעל בשדרות שנפגע צילום: דוברות כבאות אש