אתר משרד הפנים: "הותקפנו"

התירוץ של משרד הפנים לבעיות הטכניות המרובות באתר הבחירות "הותקפנו על ידי האקרים" אך מודים "אין אינדיקציה שקריסת אתר קשורה במתקפה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/18 11:34 כב בחשון התשעט

אתר משרד הפנים: "הותקפנו"
משרד הפנים, צילום: Nati Shohat/Flash90

אתר משרד הפנים, הבטיח להעביר את התוצאות הבחירות בזמן אמת באמצעות מפה אינטראקטיבית, אך קרס פעמים רבות במהלך הערב המותח. משרד הפנים בתגובה: האתר הותקף על ידי האקרים - ולאחר מכן הוחזר"

במשך כל יום הבחירות אתר משרד הפנים היה מוצף בבעיות טכניות ולא התעדכן בזמן. לאחר סגירת הקלפיות דיווח האתר על תוצאות שגויות והכריז על המנצחים הלא נכונים. אתמול אחר הצהריים, כמה שעות לפני סגירת הקלפיות, האתר היה נתון תחת מתקפת סייבר. אולם, במשרד הפנים מדגישים כי "אין כל אינדיקציה שקריסת אתר תוצאות ההצבעה מאוחר יותר קשורה למתקפה, וכי המערכת שהותקפה הייתה מערכת חיצונית שלא קשורה לנתוני ההצבעה".

במשרד הפנים לא ממהרים לקחת אחריות ואף גאים בטכנולוגיה החדישה: "משרד הפנים הוביל הלילה מערכת בחירות מהמורכבות, וללא ספק הגדולה ביותר שהתקיימה בישראל, וזאת באופן מופתי ובהצלחה יתרה שהביאה לעליה באחוז ההצבעה.

צילום: ללא

במקביל נרשמה עלייה דרמטית אמש באחוזי ההצבעה בבחירות המקומיות. אחוז ההצבעה עלה ל-60% אחרי 10 שנים בהן עמד על כ50% בלבד. 4 מליון בעלי זכות בחירה הצביעו אתמול בבחירות לרשויות המקומיות, ומימשו את זכותם הדמוקרטית. בבחירות הנוכחיות הוכרז יום שבתון בתקווה שאחוזי ההצבעה יעלו, מה שקרה ובצורה ניכרת. 

מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן: "נתוני ההצבעה הגבוהים אותם השגנו בבחירות, מעידים על כך שהציבור בחר לצאת ולהשפיע על חיו, תוך בחירת נציגיו ברשויות המקומיות. המשרד שקד על הליך דמוקרטי תקין במערכת הבחירות הרחבה ביותר שהתקיימה בישראל. נמשיך ונפעל שכך יהיה עד סיום הליך ספירת הקולות".