"אתם היהודים הדתיים לא מתקלחים". צפו בתיעוד

יוסי וג'ני אדלר, זוג דתי מדטרויט, חזרו מחופשה במיאמי עם ביתם התינוקת, אך הורדו מהמטוס של חברת 'אמריקן איירליינס', לטענתם, בגלל 'ריח גוף רע'. "אמרו לנו: "אתם היהודים הדתיים לא מתקלחים אף פעם", סיפר אדלר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/19 11:35 יט בשבט התשעט

"אתם היהודים הדתיים לא מתקלחים". צפו בתיעוד
הורדו מהטיסה בגלל 'ריח גוף רע'. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

 

אנטשימיות בארה"ב? יוסי וג'ני אדלר, בני זוג יהודים מדטרויט, הוא חובש כיפה והיא בכיסוי ראש, הורדו מטיסה של חברת 'אמריקן איירליינס', לטענתם מסיבות אנטישמיות. אדלר סיפר בשיחה עם ערוץ ערוץ WPLG /local10 האמריקני, כי "מספר דקות אחרי שהתיישבנו במטוס, ניגש אלינו דייל ואומר לנו שאנחנו חייבים לרדת כי יש משהו להגיד לנו. נכנסתי לחרדות. חשבתי שזה בטח משהו שקרה לילדיי בבית", סיפר.

"מיד לאחר שהורידו אותנו מהטיסה וסגרו את שער העלייה למטוס, אמרו לנו: 'מצטערים אדוני. כמה נוסעים התלוננו שנודף מכם ריח רע ולא נוכל לתת לכם לעלות לטיסה", הוסיף אדלר, בראיון לרשתות NBC ו-ABC. הסיפור מסוקר בהרחבה בתקשורת האמריקאית. "שאלתי אותם, אתם רציניים? ריח רע? מה זה אומר? אנחנו מתקלחים כל יום. אתה רוצה שאלך לירכתי המטוס ואשים דאודורנט? אך הנציג ענה שזה מאוחר מדי. הקפטן קיבל החלטה לסגור את השער והעיף אותנו מהמטוס".

בתיעוד שצילמו בני הזוג, ושודר ברשת NBC, נראה נציג החברה שואל את אדלר: "אז אמרת שאתה לא מתקלח ממניעים דתיים?" ואדלר משיב לו: "לא אמרתי דבר כזה".

צפו בתיעוד שצילמו בני הזוג אדלר: 

 

אדלר אמר לערוץ Click on Detroit כי מדובר באנטשימיות בלבד מצד נציגי הרשת: "הם החזיקו את האף שלהם, כאילו, 'זה מסריח'. זה מה שכל כך הכעיס. הנציג אמר לי: 'אתם, היהודים הדתיים, לא מתקלחים'. זה מה שהוא אמר לי. עניתי לו, זה מגוחך".

 

בתגובה לטענות מסרה "אמריקן איירליינס": "מר אדלר ורעייתו הורדו מטיסה לאחר שמספר נוסעים התלוננו על ריח הגוף שלהם. הוזמנו להם חדרים במלון ללילה והם קיבלו שוברים לארוחות".