אריה קינג תומך בדייטש לראשות העירייה

תפנית במירוץ לראשות העיר ירושלים: הסכם היסטורי נחתם לפנות בוקר בין סיעת "מאוחדים" בראשות אריה קינג לבין המועמד לראשות העיר יוסי דייטש שכולל סדרת הסכמות חסרות תקדים עבור הציונות הדתית בעיר. קינג: "דייטש הוא איש יושר ואמת כאשר ההזדהות שלו עם צרכי הציונות הדתית וייהוד ירושלים מגיעה ממקום אמוני ועמוק".

חדשות כיפה מירב כהן 12/10/18 12:51 ג בחשון התשעט

אריה קינג תומך בדייטש לראשות העירייה
צילום: יח"צ אריה קינג

אחרי התמיכה של הרב טאו ביוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים, אריה קינג חותם עם ליצמן על הסכם שיתוף פעולה בירושלים. 

אחרי שראשי המפלגות החרדיות תמכו בליאון, דייטש קיבל חיזוק משמעותי. לפנות בוקר נחתם הסכם היסטורי ראשון מסוגו בין סיעת ״מאוחדים״ בראשות אריה קינג, לבין המועמד לראשות העיר יוסי דייטש ומפלגתו אגודת ישראל. בנוסף לנציגים המקומיים משני הצדדים, חתומים על ההסכם גם חברי הכנסת מאיר פרוש ויעקב ליצמן. 

על פי ההסכם סיעת מאוחדים ואגודת ישראל יפעלו כגוש פוליטי משותף בכל הנוגע להתנהלות לקראת הבחירות, כאשר סיעת מאוחדים תתמוך ביוסי דייטש כמועמד לראשות העיר ותקרא לתומכיה להצביע דייטש.

במסגרת שיתוף הפעולה, סיעת מאוחדים תומכת במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר וזוכה לסדרת הישגים חסרת תקדים עבור הציונות הדתית בעיר. לדוגמה, בנושא רבנות העיר- שני הרבנים הראשיים של ירושלים שצפויים להתחלף במהלך הקדנציה הקרובה מפאת גילם יוסכמו מראש על דעת שני הצדדים. בתחום התכנון והבניה- יופקד התיק בידי אריה קינג, בעל ניסיון של 20 שנה בתחום הבניה בעיקר באזורים שהממשלה אסרה בהם על בנייה יהודית, ויביא את ניסיונו בהאטת השתלטות הערבים על נכסי העירייה והמדינה במזרח ירושלים. בכך, הציונות הדתית תעמוד בחוד החנית כנגד מדיניות ההקפאה, כשדייטש מתכוון להפשיר את הבניה בכל חלקי העיר כולל במזרחה ולבנות עשרות אלפי יחידות דיור לצעירים ולמשפחות.

בתחום החינוך- יוקם לראשונה מנהל חינוך ממלכתי דתי עצמאי, בדומה למנהל החינוך החרדי, כשאת תיק הכספים יקבל ככל הנראה המשנה לראש העיר כיום דב קלמנוביץ', מוותיקי רואי החשבון בעיר שיביא הסוף לקיפוחו של המגזר הדתי-לאומי. כמו כן, במסגרת ההסכם ימונה לבקשתו של אלי ישי, יו"ר יחד שנציגו ברשימה הינו יונתן יוסף, נציג ציבור מיוחד שכל עניינו בטיפול באפליה העדתית בירושלים במוסדות החינוך השונים. בנוסף, צפוי דייטש להיפגש בימים הקרובים עם פטרונה הרוחני של יחד מרן הרב מאיר מאזוז שליט"א. אגב, מי שייצג את דרישות המגזר החרדי העובד במסגרת המשא ומתן המפרך, הינו אריה אורנג'- נציג תנועת עוצמה יהודית ברשימה.


כמו כן, על פי ההסכם סיעת  מאוחדים תחזיק בתיק הנוער הכולל את הטיפול בתנועות הנוער ובהן עזרא, בני עקיבא ואריאל בינוי הרחבה ושיפוץ הסניפים, ותטפל בתופעת הנוער הנושר בכל המגזרים. בתחום התרבות והפנאי הובטח לציונות הדתית כי תקציב פעולות מורשת ישראל והתרבות היהודית יגדל פי חמישה מגובהו כיום ויותאם לגודלה של הציונות הדתית בהרכב האוכלוסייה בעיר. 
בסיעת מאוחדים מדגישים כי "בשונה מההסכם הפרטני שהבית היהודי חתם עליו בכדי לדאוג לאינטרסים הצרים של מקורביו, הרי שחבילת ההישגים ההוליסטית והכוללנית של סיעת מאוחדים עבור הציונות הדתית מהווה שינוי יסודי ומעמיק ביחסי המגזרים, נוגעת במכלול ובשורשי הבעיות ובאופן המהותי ביותר, ולא מתעסקת בזוטות".

 אריה קינג, ראש סיעת ״מאוחדים״ אמר לאחר החתימה כי "יש לנו אמון מלא ביכולתו של יוסי דייטש לגשר על הפערים בין העולם החרדי לבין ציונות הדתית בירושלים ובכך גם תהיה בשורה ברמה הלאומית ובמדינת ישראל כולה, כאשר הוא יהיה בעז"ה ראש העיר הטוב ביותר שירושלים ידעה מעודה. בהזדמנות זו אני  קורא מכאן לכל אנשי הציונות הדתית ולדגל התורה בירושלים להצטרף לאיחוד ולהסכם שנרקם הלילה לרוח השלום והאחדות ולכל מי שחפץ לשמור על ירושלים יהודית, מקודשת ומאוחדת".

צילום: יח"צ אריה קינג

יוסי דייטש מסר בתגובה: ״תמיכתו של קינג במועמדותי חשובה מאין כמוה לאחדות הירושלמית ולחיזוק הבנייה וההתיישבות בעיר. אני רואה באריה קינג שותף משמעותי לדרך, בימים קריטיים לירושלים. יחד נפשיר את ההקפאה ונבנה בכל חלקי ירושלים, למען תושבי ירושלים״.

כאמור, במסגרת שיתוף הפעולה, סיעת מאוחדים תומכת במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר וזוכה לסדרת הסכמות חשובות ביותר עבור הציונות הדתית בעיר. על פי ההסכם, אריה קינג צפוי להתמנות לסגן ראש עיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כשבהנהגת דייטש ידאגו הצדדים במשותף להפשרת הבניה בכל חלקי העיר כולל במזרחה ולבנות עשרות אלפי יחידות דיור לצעירים ולמשפחות. בנוסף, המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ', צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר ועד הכספים. בתחום החינוך יוקם לראשונה מנהל חינוך ממלכתי דתי עצמאי, בדומה למנהל החינוך החרדי. בנוסף, סיעת  מאוחדים תחזיק בתיק הנוער הכולל את הטיפול בתנועות הנוער השונות ובתופעת הנוער הנושר בכל המגזרים. בתחום התרבות והפנאי הובטח לציונות הדתית כי תקציב פעולות מורשת ישראל והתרבות היהודית יגדל באופן משמעותי מגובהו כיום ויותאם לגודלה של הציונות הדתית בהרכב האוכלוסייה בעיר. 

בסיעת מאוחדים מדגישים כי "בשונה מההסכם הפרטני שהבית היהודי חתם עליו בכדי לדאוג לאינטרסים הצרים של מקורביו, הרי שחבילת ההישגים ההוליסטית והכוללנית של סיעת מאוחדים עבור הציונות הדתית מהווה שינוי יסודי ומעמיק ביחסי המגזרים, נוגעת במכלול ובשורשי הבעיות ובאופן המהותי ביותר, ולא מתעסקת בזוטות".
כמו כן, במסגרת ההסכם ימונה לבקשתו של אלי ישי, יו"ר יחד שנציגו ברשימה הינו יונתן יוסף, לנציג ציבור מיוחד שכל עניינו טיפול באפליה העדתית בירושלים במוסדות החינוך השונים. מי שייצג את דרישות המגזר החרדי העובד הוא אריה אורנג'- נציג תנועת עוצמה יהודית ברשימה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן