אריה קינג: האיחוד הלאומי? החיקוי הלאומי

האיחוד בין שתי המפלגות הדתיות בירושלים עורר את זעמו של חבר מועצת העיר שטוען כי האיחוד הלאומי הפרו אתו הסכם. האיחוד הלאומי: "מעדיפים לא להיגרר לשיח של שקרים". משה: "ניסיון לפורר את הציונות הדתית בעיר"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/07/18 14:23 יח באב התשעח

אריה קינג: האיחוד הלאומי? החיקוי הלאומי
חיקוי לאומי | חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול (א') פורסם בכיפה כי הבית היהודי והאיחוד הלאומי בירושלים חתמו על הסכם משותף. במסגרת ההסכם התחייבו הצדדים לרוץ כסיעה אחת משותפת, שתיקרא "בית יהודי-איחוד לאומי". בראש הסיעה תעמוד סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הכספים - חגית משה, המשמשת גם כיו"ר הבית היהודי בירושלים.

היום (ב') מגיב חבר מועצת עיריית ירושלים ויו"ר סיעת מאוחדים, אריה קינג על ההסכם ואומר: "איחוד מביש שבבסיסו בגידה בתושבי ירושלים ובעיקר פחדנות". עוד אומר קינג כי לא אחדות הציונות הדתית או טובתם של תושבי העיר הולידו את 'האיחוד' המדובר, אלא 'פולישטיקים' ופוליטיקה מפלגתית קטנה ומבישה לדבריו, בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי הארצי.

"זוהי הפעם הראשונה מאז נוסד האיחוד הלאומי שהוא מוותר על נציג פוליטי מטעמו, ובחר בחבר סניף הבית היהודי לייצגו, כשמנגד כידוע יושב במאוחדים נציג המפלגה, וכשלכולם ברור, לרבות חברי מזכירות בכירים מטעם המפלגה, שיצאו אמש בגלוי בחריפות כנגד ההחלטה ההזויה- שלא קיימים כל שיקולים אידיאולוגיים, ערכיים או עקרוניים אשר הובילו את מקבלי ההחלטות באיחוד הלאומי לחזור בהם משותפות לאומית אמיתית עבור תושבי ירושלים."

חגית משה

חגית משהצילום: יח"צ

עוד מדגיש קינג כי "בהכרזתם אמש, בחרו קומץ עסקנים בכירים באיחוד הלאומי, או שמא ראוי יותר לכנותם – 'החיקוי הלאומי', לתמוך במי שנתנה ידה, עצמה עיניה וסתמה אפה לנוכח המהלכים המבאישים והחד צדדיים של ראש העיר ברקת כנגד מוסדות החינוך הדתיים לאומיים- מהלכים שזכו לביקורות ואמירות קשות מאוד מצד ראשי האיחוד הלאומי עצמם כנגד ברקת, ובנוסף לתמוך במי שבחרה לפעול כנגד הערכים שלאורך השנים מבקשת ומתיימרת מפלגת האיחוד הלאומי לייצג, כאשר בחרה שלא להצטרף לפורום למען השבת בירושלים, כשתמכה בתקצוב לבית הפתוח והלהטבי"ם ובשיתופי פעולה עירוניים עם הקרן לידידות נוצרית- יהודית, ובמי שפעלה בניגוד להנחיית הרב הראשי לירושלים ולא מנעה העברת כספים לארגונים רפורמים- הכל כדי לתמוך בראש העיר ברקת, על מנת לשמור בכל מחיר על כסאה הפוליטי המרופד". 

מטעם האיחוד הלאומי נמסר בתגובה: מפאת כבודה של ירושלים אנו מעדיפים לא להיגרר לשיח של האשמות שקרים והכפשות. האיחוד הלאומי פועל למען אחדות המחנה הציוני דתי והמחנה הלאומי בירושלים ובכל הארץ.  אנו בטוחים ששילוב הכוחות בין האיחוד הלאומי והבית היהודי יתרום רבות לשמירת קדושתה ובניינה של ירושלים".

בתוך כך, הצטרף קינג לעימות בין נציגי התעוררות למשה ופנה בפייסבוק לדן אילוז: "ידידי החביב, אל תתרגש מחגית משה. אני ואתה חלוקים בתפיסת עולמנו - אך כיוון שאני מכיר את מי שלכלכה עליך, אתה בחברה טובה ומשובחת". 

יו"ר הבית היהודי הירושלמי הגיבה לדברים וכתבה: "ביממה האחרונה התחדד לי באופן הכי מובהק וברור למה נצרך כל כך בית יהודי חזק, מאוחד ואחד בירושלים. החיבור ההזוי והחיבוק המרגש בין קינג להתעוררות מסביר הכל. רק לפני שבוע הוציא קינג פוסט מלא שטנה וגזענות כלפי ערבי ממזרח העיר, וכעת הוא וסיעת התעוררות המגניבה, הליברלית והחילונית מאחדים כוחות במטרה אחת: לנסות לפגוע בי אישית ובציבור הגדול והשפוי של הבית היהודי. גם קינג וגם התעוררות מנסים לפורר את המחנה הציוני הגדול בעיר לרסיסים. שניהם רוצים את קולות הציונות הדתית כאילו מדובר בעדר של מצביעים. הציבור שאני מייצגת הוא חכם ומבין עניין. תם עידן ילדי הכאפות של העיר - מי שיתקוף וירמוס את הציבור הזה - יקבל מנה אפיים. זו חובתי ואעמוד בה."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן