ארה"ב תקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מכספי הסיוע לפלסטינים

בעקבות "בחינה מחדש" של היקף הסיוע, יקוצץ התקציב שניתן לפלסטינים בעזה ובגדה. הסיבה העיקרית: המשך שלטון חמאס ברצועה "שמדרדר את המצב הכלכלי של התושבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/18 21:06 יד באלול התשעח

ארה"ב תקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מכספי הסיוע לפלסטינים
טראמפ בביקורו הקודם בישראל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה אמש (ו') לקונגרס כי הממשל יקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מכספי הסיוע לפלסטינים בעקבות בחינה מחדש של היקף הסיוע. בהודעה שנמסרה לחברי הקונגרס נכתב כי התקציב יועבר לנושאים בעלי עדיפות גבוהה יותר בהתאם לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב ומשלם המסים האמריקני. כך דווח בסוכנות הידיעות AP. הצעד הדרמטי מגיע על רקע כוונת הממשל האמריקני להציג את "תוכנית המאה" של טראמפ בנוגע לישראל והפלסטינים.

"בהוראת הנשיא טראמפ, ערכנו בחינה מחדש של הסיוע האמריקני לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה כדי לוודא שהשימוש בכספים נעשה בהתאם לאינטרס הלאומי של ארצות הברית ושל משלם המסים האמריקני", נמסר בהודעת מחלקת המדינה. "כתוצאה מהבחינה הזו, הוחלט לנתב יותר מ-200 מיליון דולר שתוכננו לתוכניות סיוע – לפרויקטים בעלי עדיפות לאומית גבוהה יותר.

"הממשל לוקח בחשבון את האתגרים שהקהילה הבינלאומית מתמודדת עמם במסגרת הסיוע לפלסטינים בשל שליטתו של חמאס ברצועת עזה – המסכן את התושבים ומדרדר את המצב ההומניטרי והכלכלי הרע ממילא"