ארה"ב לחמאס: סיוע משמעותי תמורת הפסקת הטרור והשבת החטופים

מקורבי של הנשיא טראמפ, חתנו שליחו למזרח התיכון והשגריר בישראל, פרסו מאמר ב'וושינגטון פוסט', בו פירטו מה על ארגון הטרור מעזה לעשות כדי שהעולם יעזור בשיקום הרצועה, "רקטות, מנהרות ועפיפונים יובילו רק להגבלות חמורות יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/18 08:44 ח באב התשעח

ארה"ב לחמאס: סיוע משמעותי תמורת הפסקת הטרור והשבת החטופים
נתניהו קושנר פרידמן וגריבלט בפגישה, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

סיוע כלכלי משמעותי בתמורה להפסקת הטרור ושבת החיילים והאזרחים הישראלים החטופים. זו הנוסחה הברורה שהציבו מקורביו של דונלד טראמפ, ובהם חתנו, בטור שפרסמו היום (שישי) ב'וושינגטון פוסט'.

חתנו יועצו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, שהשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט והשגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן, פרסו במאמר המשותף שכתבו את עמדתם בנוגע לסיום המתיחות הביטחונית הגואה ברצועת עזה.

רעול בנים מיידה אבנים לעבר כוחות צה"ל

רעול בנים מיידה אבנים לעבר כוחות צה"לצילום: דובר צה"ל

לדברי השלושה, "חיי הפלסטינים עשויים להשתפר באופן משמעותי תוך זמן קצר אם חמאס יאפשר זאת". הם הציעו לארגון הטרור העזתי להפסיק לאלתר את פעילות הטרור שלו ובתמורה הבטיחו כי מדינתם והקהילה הבינלאומית כולה תעניק לרצועה סיוע רחב היקף שישפר את מצבם.

בהמשך הם תקפו את חמאס וטענו כי הנהגת הארגון "מחזיקה את הפלסטינים בעזה כבני ערובה". לאחר שביקרו באזור הם תהו כיצד מיליארדי דולרים הוזרמו לעזה בעשרות השנים האחרונות ועדיין מרבית התושבים חיים מתחת לקו העוני.

הם שיתפו את הקוראים בכך שרבים המעוניינים לתרום לעזה מתלבטים האם להעביר כספים שצפויים להיות מנותבים לטרור או למנוע כספים וכל סיוע מהאזרחים שנותרים בסבלם. "70 שנה לאחר הקמתה של מדינות ישראל", הציעו, "יהיה נבון מצד חמאס להכיר בקיומה כמציאות תמידית. כמעט בכל המזרח התיכון הכירו בעובדה זו ורבים אפילו אימצו אותה אל חיקם".

כללו גם אותו בתנאי הסיוע. הדר גולדין הי"ד

כללו גם אותו בתנאי הסיוע. הדר גולדין הי"דצילום: באדיבות משפחת גולדין

קושנר, גרינבלט ופרידמן התייחסו גם להשבת החיילים החטופים, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, וכן לאזרחים הישראלים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, כתנאי נוסף להעברת כל סיוע, "במקום לנצל באופן ברברי את החזקתם של חיילים ואזרחים ישראלים, חמאס חייב להחזיר אותם למשפחותיהם".

מעבר לחמאס הפנו מקורבי טראמפ אצבע מאשימה במצב הנוכחי גם כלפי הקהילה הבינלאומית. לדבריהם, "מדינות רוצות יותר לדבר ולגנות מאשר להתמודד עם המציאות, להציע פתרונות מציאותיים ולהגיש סיוע משמעותי. ארה"ב השקיעה יותר כסף בסיוע לפלסטינים מאשר לכל עם אחר בעולם".

יש לציין כי בשום שלב מהמאמר לא טענו השלושה לאשמתה, ולו הקטנה ביותר, של ישראל במצב ברצועה אלא את חמאס בלבד, "רקטות, פצצות מרגמה, מנהרות טרור, עפיפוני תבערה וכלי נשק נוספים יובילו רק להגבלות חמורות יותר על תושבי עזה. הפעולות האלימות של חמאס רק מייצרות עוד סבל לאזרחי עזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן