ארה"ב הכריזה: 5 מיליון דולר על ראשו של יוזם חטיפת שלושת הנערים

בוושינגטון החליטו להגביר את מאמצי לכידתו של בכיר חמאס, צאלח אלעארורי, הנחשב לסגנו של הניה, לאיש החזק של הארגון ביהודה ושומרון, ולמי שאחראי לרציחתם של גלעד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/18 11:29 ו בכסלו התשעט

ארה"ב הכריזה: 5 מיליון דולר על ראשו של יוזם חטיפת שלושת הנערים
שלשות הנערים שנרצחו, צילום: כיפה

משרד החוץ האמריקני הודיע אמש (שלישי) על פרס כספי גבוה לכל מי שימסור מידע שיעזור במעצרו של בכיר חמאס, שהגה את חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון.

המחבל, צאלח אלעארורי, נחשב לסגנו של איסמאעיל הניה ולאחד מהמוחות הגדולים שמאחורי פעולות הטרו של הארגון מעזה. אחד הרעיונות המוכרים והטרגיים שלו, היה חטיפתם של נפתלי פרנק, אייל יפרח וגלעד שער הי"ד, בצומת גוש עציון לפני 4 שנים.

מבוקש גם בארה"ב. אלעארורי

מבוקש גם בארה"ב. אלעארוריצילום: מערוץ הטלגרם של אבו עלי אקספרס

לפי 'אבו עלי אקספרס', אלעארורי נחשב לאיש החזק של חמאס באזור יהודה ושומרון, ולרוב הוא נמצא בבירות, שם הוא פועל לחיזוק הקשרים בין ארגון הטרור לחיזבאללה, איראן וסוריה. יש לציין כי לאחרונה התירה לו ישראל, למרות שהוא נחשב לאחד מיעדי החיסול הבולטים שלה, להיכנס לרצועת עזה כחלק ממאמצי ההסדרה בינה לבין חמאס.

אתמול הוא נכנס באופן רשמי בין הכוונת של ארצות הברית, שהציעה לכל מי שיסייע בצורה משמעותית ללכידתו, פרס בכספי בשווי 5 מיליון דולרים. אחת הסיבות לכך, היא העובדה שבין הנרצחים היה גם נפתלי פרנקל הי"ד שהחזיק באזרחות אמריקנית