ארה"ב: הגולן - לא שטח כבוש

בדו"ח זכויות האדם של מחלקת המדינה האמריקנית הוסר המונח "שטחים כבושים" ביחס לשטחי רמת הגולן, יהודה ושומרון ורצועת עזה. סמוטריץ': "אדוני ראש הממשלה נגמרו התירוצים. הגיע זמן ריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/19 17:56 ו באדר ב'

ארה"ב: הגולן - לא שטח כבוש
טראמפ ונתניהו., צילום: פלאש 90. קובי גדעון

האם ארצות הברית מכירה ברמת הגולן כשטחה הריבוני של מדינת ישראל? בדוח זכויות אדם של מחלקת המדינה האמריקנית הושמט המונח "שטח כבוש" מאזורי רמת הגולן, יהודה ושומרון ורצועת עזה.

מדובר בדוח שמתפרסם אחת לשנה, מזה 8 שנים, וזו הפעם השנייה שבממשל האמריקני לא מייחסים לרמת הגולן את המונח "שטחים כבושים", אלא "שטח בשליטה ישראלית". בנוסף לכך, גם שטחי רצועת עזה ויהודה ושומרון לא צוינו כשטחים כבושים.

מדינה עצמאית? רמת הגולן

לא שטח כבוש. רמת הגולןצילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ התייחס להחלטה וקרא לנתניהו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה: "אדוני ראש הממשלה, ריבונות עכשיו במשך שנים מדינת ישראל מתמודדת עם השקר הזה שקוראים לו כיבוש. שקר שמבוסס על הנחות יסוד מוטעות ואנטי ישראליות. שקר שאנחנו דורשים לעקור מהשורש. עם ישראל וארץ ישראל שזורים זה בזו משחר ההיסטוריה, כל תיאור אחר הוא פשוט שקר.

לדבריו, "בהודעה הזו של מחלקת המדינה האמריקנית נפתח חלון הזדמנויות שיש לנצלו. הציבור הישראלי כבר מזמן הבין את זכותינו על הארץ ומתיישר לימין.   אדוני ראש הממשלה, ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות.  תקבל את מלוא הגיבוי מהרוב המוחלט של הציבור הישראלי. הגיע זמן ריבונות".

חוטובלי

חוטובליצילום: פלאש 90

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה: "ידידתנו הגדולה ארה"ב ממשיכה להתייצב לצד האמת ההיסטורית. העובדה שההגדרה "שטח כבוש" נעדרת ממסמך רשמי של מחלקת המדינה היא צעד חשוב ליחסי החוץ של ישראל ולעתיד ההתיישבות. מדובר בהישג של ראש הממשלה ושל פעילותנו במשרד החוץ בקדנציה האחרונה. אני מברכת על המהלך ובטוחה שנראה בעתיד מדינות נוספות מתייצבות לצידה של ישראל".

באיחוד מפלגות הימין הגיבו באופן דומה ואמרו כי הם "מברכים את הנשיא טראמפ על ההכרה היסטורית בריבונותה של מדינת ישראל ברמת הגולן לצד האמירה הברורה שאין עם כובש בארצו בשטחי יהודה ושומרון. עם זאת אסור שהאמירה הזו תסנוור את עינינו.  כשתונח תכנית המאה של טראמפ על השולחן רק חברי איחוד מפלגות הימין יהיו היחידים שמחוייבים באמת לדאוג לומר לא לוויתור על שטחי מולדת ולא לעקירת ישובים ואלפי משפחות מביתם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן