ארדן: "תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים ירדו למינימום הנדרש"

השר ארדן הודיע כי יאמץ את החלטות הוועדה הבוחנת את תנאי של מחוזקי בכלא הישראלי: "יש לנו חובה בטחונית ומוסרית לשנות את המצב הנוכחי. ההחלטות שקיבלתי יתמכו במאבק של מדינת ישראל בטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/19 12:55 כה בטבת התשעט

ארדן: "תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים ירדו למינימום הנדרש"
השר גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר ארדן הודיע כי החליט על צמצום תנאי המחבלים בבתי הכלא כך שיהיו במינימום המתחיב על פי הדין הבינלאומי, לאחר שאימץ את עיקרי המסקנות של הוועדה הציבורית לבחינת התנאים של המחבלים בבתי הכלא שהקים ביוני האחרון. השר יציג את מסקנות והמלצות הוועדה בדיון בקבינט המדיני-בטחוני שיתקיים בקרוב ולאחריו יחל יישום ההמלצות.

השר ארדן הסביר שמדינת ישראל לא הגדירה מעולם באופן סדור את ההבחנה בין אסירים בטחוניים לאסירים פליליים ואת תכלית הכליאה הנגזרת מכך: "כאשר מדובר באסירים ביטחוניים אחת מהמטרות המרכזיות של המאסר, השיקום, אינה מתקיימת, שכן מדובר באסירים חדורי אידאולוגיה טרוריסטית שכלל אינם מתחרטים על מעשיהם".

עיקרי ההחלטות: השר החליט להפסיק להחזיק את המחבלים באגפים לפי שיוך ארגוני,האגפים יהיו מעורבבים, כך שהתנהלות האסירים לא תהיה כקולקטיב בפני שב"ס וההתייחסות לכל אסיר תהיה באופן פרטני. עוד החליט השר על ביטול מוסד 'דובר' האסירים במתכונתו הנוכחית. הקשר בין בתי הסוהר והמחבלים לא יתנהל יותר באמצעות הדובר האגפי. החלטה נוספת שיהיה קיצוץ משמעותי בכספים המופקדים על ידי בני המשפחות למחבלים בבתי הכלא ושבאמצעותם הם רוכשים מוצרים בקנטינה.

השר ארדן בירך על מסקנות הוועדה: "מדובר בדו''ח חשוב והיסטורי ואפעל מיידית ליישום ההמלצות. הוכנה כאן תכנית שלימה וסדורה והזדמנות היסטורית לשינוי כולל בתנאי מחבלים בבתי הכלא כך תיווצר הרתעה כלפיהם. יש לנו חובה בטחונית ומוסרית לשנות את המצב הנוכחי. ההחלטות שקיבלתי יתמכו במאבק של מדינת ישראל בטרור".

שי גליק מנכ"ל בצלמו ברך על החלטות השר: "אנחנו מברכים את הוועדה והשר שהבינו שחייבים להלחם בטרור ולהרתיע גם בתוך הכלא. אנחנו מודים לוועדה שאירחה אותנו באופן אישי בדיוניה וקיבלה את רוב המלצותינו. נמשיך להלחם למען זכויות האדם של אזרחי ישראל"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן