ארדן על סערת המסרונים: "עבירה פלילית"

השר לביטחון הפנים קורא לפתוח בחקירה פלילית נגד השופטת ונציג הרשות לניירות ערך שנחשף כי תיאמו ביניהם הארכת מעצר של חלק מהחשודים בפרשת בזק, "מדובר במקרה מזעזע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/18 08:33 יא באדר התשעח

ארדן על סערת המסרונים: "עבירה פלילית"
ביתו של דוברו האישי נפרץ. השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, הגיב הבוקר (שני) לפרשת המברונים שנחשפה אמש, במסגרתה עלה חשד כאילו שופטת ותובע תיאמו ביניהם הארכות מעצר של חשודים בפרשת 4000.

"חשוב מאד שהתגובה הייתה מיידית כי מדובר במקרה מזעזע", אמר ארדן לאחר החשיפה בערוץ עשר, "פגיעה במעצר הוא פגיעה קשה בחירויות הפרט ונחקרים או חשודים מאמינים שהם מקבלים הליך הוגן ואפשרות לשכנע את השופט שאין סיבה לעצור אותם".

לדבריו, "פה אנחנו נחשפים לכך שהשופטת קובעת את עמדתה מראש ומתאמת אותה עם נציג התביעה, זה באמת דבר מזעזע בעיניי-זו אפילו בעיניי עבירה פלילית, ואני מקווה שישקלו פה חקירה פלילית מעבר להליך המשמעתי, אבל טוב שההליך היה מיידי, טוב שהם הושעו מיד מתפקידם ואני חושב שברור לכולנו שהם סיימו את דרכם במערכת המשפט ובמערכת האכיפה".

תיאמה הארכות מעצר עם החוקר? פוזננסקי כץ

תיאמה הארכות מעצר עם החוקר? פוזננסקי כץצילום: אתר בתי המשפט

אתמול נחשף כי שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ ונציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם שביט שיגרו זה לזו מסרונים לפני אחד הדיונים ובו תיאמו על הארכות מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ואיריס אלוביץ, רעייתו של בעל השליטה בחברה.

ארדןהמשיך להתייחס לפרשה ואמר כי "אין לי ספק שהם לא יוכלו יותר לתבוע אף אחד ולשפוט אף אחד, כי השופטת הזאת והתובע הזה מי יאמין להם שיבואו בפניהם נחקרים או חשודים מעתה ואילך? ברור אני חושב לכולנו, שזה רק עניין של החלטות והליכים פרוצדוראליים שאנשים האלה לא יהיו יותר במערכת המשפט ובמערכת האכיפה, ושוב הסוגיה שצריך לדון היא: האם הם עברו עבירה פלילית בתחומים של הפרת אמונים או שיבוש הליכי חקירה".

לסיום הדגיש כי הוא "לא מחלק ציונים להליך, אני אומר את דעתי. דעתי היא שטוב שכך זה נעשה ואני חושב ששרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון פעלו מאד מהר, ואין לי ספק שנציב פניות השופטים גם הוא יפעל מהר. ואני אומר שראוי בעיניי שצריך לשקול פתיחת חקירה פלילית כיוון שהמעשה הזה הוא כל כך חמור ופוטנציאל שלו לפגוע באמון הציבור במערכת האכיפה ובמערכת המשפט הוא כל כך גבוה, שזה בעיניי ראוי שיסתיים גם בהליך פלילי ולא רק בהליך משמעתי".