ארדן: "מגבה את המשטרה, דברי המפכ"ל מטרידים"

השר לביטחון הפנים התייחס במליאה לדברי אלשיך על מעקב אחר חוקרים בפרשת נתניהו, ואמר: "קורא ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה בחלל האוויר". על ההמלצות נגד נתניהו: "מציע לכולנו לנהוג באיפוק ובסבלנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/18 15:00 כט בשבט התשעח

ארדן: "מגבה את המשטרה, דברי המפכ"ל מטרידים"
גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"אני מגבה את משטרת ישראל", כך אמר היום (ד') השר לביטחון הפנים גלעד ארדן במליאת הכנסת, על רקע המלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתוך כך הדגיש ארדן כי יש להמתין עד להכרעת היועץ המשפטי לממשלה בנושא, ואמר: "לנתניהו מגיעה חזקת החפות".

ארדן השיב להצעה דחופה לסדר בעניין דברי המפכ"ל בריאיון לתוכנית "עובדה", לפיהם חוקרים פרטיים עוקבים אחרי חוקרי המשטרה בתיקי נתניהו, ואמר: "כשאני שומע את מפכ"ל המשטרה, וניתן להבין מדבריו גם אם זה לא נאמר בצורה הכי חדה ומפורשת, שיש לכאורה קשר בין הדברים, ודאי שזה מטריד אותי.

"אני קורא מכאן ליועץ המשפטי לממשלה לא להשאיר את הסוגיה הזו בחלל האוויר כיוון שגם נבחרי ציבור וגם הציבור וגם המשטרה כולם צריכים לקבל תשובות מהירות לשאלה מאוד מאוד משמעותית כי זה דבר קריטי.

"אם חס וחלילה חוקרים שמעורבים בחקירה הכי רגישה במדינת ישראל מישהו מחפש עליהם מידע, זה ודאי דבר שהציבור צריך לדעת אותו. ואם המשטרה איננה רשאית למסור את התשובה לחברי הכנסת או אפילו לי כשר לביטחון פנים, היועץ המשפטי לממשלה צריך לעשות הכול מרגע זה כדי שהתשובות הללו יינתנו והוא ימסור את הדיווח או את ההבנה שלו למה שקרה לציבור כולו".

ארדן הוסיף כי "סיכומי המשטרה נמסרו בהקשר של חקירות ראש הממשלה ותפקידה של המשטרה בהקשר הזה למעשה הסתיים. לא הציבור הוא זה שיכריע, לא העיתונאים, לא הפוליטיקאים והאמירות שלהם הם אלה שיכריעו, אלא במקרה של נבחרי ציבור רק עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה היא זו שקובעת אם יש די ראיות להגיש כתב אישום.

"אני מציע להפסיק עם כל הלחצים, עם כל המתקפות ועם כל האשמות - מכל הצדדים. כפי שאמרתי, אני מגבה את משטרת ישראל ואני מגבה את כל גורמי אכיפת החוק. ויחד עם זאת, אני גם מגבה את ראש הממשלה כי עמדת המשטרה היא לא העמדה הקובעת לפי החוק במדינת ישראל".

עוד אמר ארדן כי "העמדה הקובעת לגבי נבחרי ציבור היא אך ורק העמדה של היועץ המשפטי לממשלה. גם ראש הממשלה כמו כל נבחר ציבור כאן וכמו כל אזרח ברחוב יש לו את חזקת החפות. הוא צריך להמשיך לנהל את מדינת ישראל באחת התקופות הכי קשות, הכי מאתגרות והכי מורכבות והוא עושה את זה בהצלחה רבה. ובינתיים, עד שהיועץ המשפטי לממשלה, שהוא הגורם המוסמך, יחליט - אני מציע לכולנו לנהוג באיפוק ובסבלנות".