ארדן: "כשמחבלים ירו במדחת יוסף, גנץ הפנה לו גב"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן תוקף את בני גנץ על אמירתו היום ומייחס לו את מותו של לוחם מג"ב מדחת יוסף ז"ל. יוסף נהרג בקבר יוסף בשנת 2000 לאחר שלא התקבלה הוראה לפנותו לאחר שנפצע

חדשות כיפה גלעד כהן 14/01/19 14:49 ח בשבט התשעט

ארדן: "כשמחבלים ירו במדחת יוסף, גנץ הפנה לו גב"
השר גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן מהליכוד אמר היום (ב') כחלק מההתקפות על בני גנץ כי לרמטכ"ל לשעבר, יש חלק לא קטן במותו של לוחם מג"ב מדחת יוסף ז"ל שנהרג בקבר יוסף בשנת 2000. "מפקד אוגדת איו"ש בני גנץ היה חלק מקבוצת הפיקוד שהפנתה לו (למדחת יוסף) גב, ולא "עשתה כל שביכולתה" כדי להציל את חייו." אמר ארדן.

כזכור, היום התבטא הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', בני גנץ לראשונה מאז נכנס למערכת הפוליטית. גנץ התבטא בעניין חוק הלאום ואמר כי יש לתקנו. לאחר אמירתו, כל המערכת הפוליטית מיהרה להגיב ולתקוף את גנץ וגנץ החזיר ואמר "ירו לדרוזים בגב". השר גלעד ארדן צייץ בחשבון הטוויטר שלו והזכיר לבני גנץ מאורע מצער בו לוחם מג"ב, מדחת יוסף ז"ל נהרג בזמן שבני גנץ היה מפקד אוגדת איו"ש.

מאיים על שלטון נתניהו? בני גנץ

ארדן מאשים אותו במות מדחת יוסף | בני גנץצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"כשמחבלים פלסטינים ירו בלוחם מג"ב מדחת יוסף, מפקד אוגדת איו"ש בני גנץ היה חלק מקבוצת הפיקוד שהפנתה לו גב, ולא "עשתה כל שביכולתה" כדי להציל את חייו. הביטוי של גנץ מביש! הברית של הליכוד עם אחינו הדרוזים היא נצחית, ולא ניתנת לערעור. אולי כדאי שגנץ יחזור לשתוק." צייץ ארדן בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, ב-1 באוקטובר 2000, בתחילת האינתיפאדה השנייה תקפו אלפי פלסטינים, חלקם חמושים, את מתחם קבר יוסף בשכם שהוחזק על ידי כח מצומצם. במהלך האירוע נורה מדחת יוסף על ידי צלף פלסטיני בסביבות השעה 15:00, ונפגע בצווארו. בפני המפקדים הבכירים, שהתכנסו בשטח, עמדו שתי אפשרויות, המתנה לפינויו על ידי ג'יבריל רג'וב איש הרשות הפלסטינית, או חילוצו באמצעות הפעלת כוח משוריין של צה"ל. ההחלטה שהתקבלה בשטח הייתה להמתין לפינוי מטעם הפלסטינים. למרות הבטחות של אנשי הרשות הפלסטינית הם לא הגיעו לפנותו, ויוסף מת כעבור ארבע שעות עקב אובדן דם.

אחיו של מדחת יוסף ז"ל התייחס גם הוא לפרשה ואמר: "מי שהפקיר חייל יפקיר מדינה"

באירוע היו מעורבים דרגים בכירים ביותר של צה"ל בהם גם יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' היום, בני גנץ, מפקד איו"ש דאז. הפיקוד הצבאי לא שלח כוחות ישראלים להצלת יוסף על אף הזמן הרב שעבר בין הפגיעה ביוסף ועד מותו והתמהמהות הכוחות הפלסטינים, בשל הנחיה כללית שניתנה באותה העת לאפשר לכוחות הפלסטינים לפעול בשטח. בפני המפקדים בשטח עמדה ההחלטה האם להורות על פינוי, ולאורך כל משך האירוע הם בחרו להמתין לכוחות הפלסטינים.