ארדן החליט להאריך את כהונתו של המפכ"ל הזמני

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן החליט להאריך את מינויו של ניצב מוטי כהן כמ״מ מפכ״ל המשטרה ב-4 חודשים ולהמתין עם הגשת מועמד למינוי קבע לתפקיד המפכ״ל עד לכינון הממשלה החדשה לאחר הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/19 18:08 כח בטבת התשעט

ארדן החליט להאריך את כהונתו של המפכ"ל הזמני
השר גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן החליט להאריך את כהונתו של ניצב מוטי כהן כמפכ"ל המשטרה, זאת לאחר אי מינויו של ניצב בדימוס צ'יקו אדרי לתפקיד. השבוע פורסם שהמועמדים הבולטים מבחינת השר ארדן לתפקיד הם, המפכ"ל הזמני ניצב מוטי כהן והאלוף רוני נומה שלא מגיע משירות המשטרה.

ארדן הסביר, כי לאחר שבחן ושקל את מכלול השיקולים הנוגעים למועמדים ולהליך המינוי ובהתחשב בעובדה שאנו נמצאים 3 חודשים בלבד לפני יום הבחירות, צפוי וברור שהליך מינוי שיתקיים כעת, יסבול מחוסר וודאות, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הציבורי, שכן הדיון הציבורי בעת הזו לא יעסוק בשיקולים המקצועיים של המינוי והבסיס לו עלול לנבוע משיקולים פוליטיים  ולא מטובת המשטרה וכן קיים חוסר וודאות משפטית באשר ליכולת להשלים ההליך  לפני מועד הבחירות.

על כן, החליט השר ארדן, כי בנסיבות שנוצרו עקב הקדמת הבחירות, ראוי להאריך את כהונת ממלא מקום המפכ״ל, ניצב מוטי כהן ולהותיר את מינוי המפכ״ל הבא לממשלה החדשה שתיבחר. השר ארדן הודיע כי בשבועות הקרובים הוא יקיים סבב מינויים מצומצם בפיקוד הבכיר של משטרת ישראל ובעצה אחת עם ממלא מקום המפכ״ל בכדי לאייש תפקידים חיוניים בפיקוד המשטרה כדוגמת מפקד מחוז ירושלים ועוד. השר ארדן: "אף על פי שקיימים מועמדים ראויים לתפקיד, זוהי ההחלטה הראויה והנכונה בנסיבות שנוצרו בשל הקדמת הבחירות לטובת המשטרה".

אגב, אחיו של המפכ"ל הזמני מוטי כהן הוא המפכ"ל לשעבר ניצב בדימוס דודי כהן שמונה גם הוא בתחילה לתפקיד רק כממלא מקום.