ארגונים בציונות הדתית מצטרפים ליום המאבק באלימות נגד נשים

ברשת אור תורה סטון הודיעו כי יאפשרו לעובדות לשבות במהלך יום המאבק באלימות נגד נשים שיחול מחר, תנועת הנוער 'עזרא' הודיעה כי מרכזות הסניפים יעסקו בנושא בפעילויות התנועה השונות. אך יש גם קולות אחרים, כמו עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש, המתנגדת לשביתה.

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/12/18 15:39 כה בכסלו התשעט

ארגונים בציונות הדתית מצטרפים ליום המאבק באלימות נגד נשים
מאבק באלימות נגד נשים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

במכתב שהוציא הבוקר (ב') נשיא רשת אור תורה סטון, הרב ד"ר כתריאל ברנדר, ציין כי יאפשרו לכלל עובדות הרשת לשבות מחר, ולהצטרף ליום המחאה על האלימות הגוברת נגד נשים, שיצוין מחר ברחבי המדינה. עוד הנחה כי מנהלי מוסדות הרשת ילמדו ויעסקו בנושא מהיבטיו השונים.

בין מוסדות רשת אור תורה סטון, נמצא ארגון 'יד לאישה' המייצג ומלווה עגונות ומסורבות גט למען שחרורן מכבלי עגינותן, ופועל מתוך אמונה כי סרבנות גט גם היא סוג של אלימות.

הרב ד"ר ברנדר אמר: "רשת אור תורה סטון תומכת בעובדות הרשת שישתתפו בשביתה על רקע האלימות הגואה נגד נשים. כחלק מהתפיסה כי העצמת נשים משפיעה על החברה כולה, במבט החינוכי זוהי ההזדמנות לדבר עם תלמידינו ותלמידותינו, השליחים והאברכים, מורות ההוראה ותלמידי התיכונים, ולהעמיק איתם סוגיות הקשורות לנושא. דווקא בימים אלה, אני מאמין כי באופן זה אנו מקיימים את השאיפות הגבוהות ביותר של חג החנוכה - לגרש את החושך ע"י חשיפת אור התורה. כארגון דתי יש לנו מחויבות לדרוש תיקון עולם ולהוביל לכך גם את הדור הבא".

האירוע אמש

נשיא אור תורה סטון, הרב ד"ר כתריאל ברנדרצילום: רוני נתן קצת אחרת

גם בתנועת הנוער 'עזרא' מצטרפים ליום המאבק. בהודעה שהוציאה התנועה נאמר: "תנועת הנוער עזרא היא התנועה הדתית לאומית הראשונה שמצטרפת למאבק ותקדיש מחר את יום הפעילות השבועי של החניכי התנועה לנושא האלימות נגד נשים.
מזכ"ל התנועה, יחד עם בכירים נוספים, החליטו להקדיש את יום הפעילות השבועי בסניפים להעלות את הנושא האלימות נגד נשים ולדון בו יחד עם החניכות והחניכים.

בחוזר מזכ"ל שהוציא שאול דה מלאך למרכזות הסניפים נכתב: 'מרכזות יקרות!
מחר יגיעו עשרות מועמדות לרכז את סניפי התנועה בשנה הבאה. כתנועה המציבה את המרכזות בחזית העשייה ובתפקיד המאתגר ביותר, אנו מצטרפים ביום זה למחאה הארצית ושינוי עמוק של דפוסי ההתנהגות בחברה כלפי נשים. בסניפים, אתן פועלות יום יום שעה שעה והופכות את תפקיד המרכזת לדמות המנהיגה והמובילה בסניפים. 
כתנועה חינוכית, אנחנו חייבים למגר ולשרש כל גילוי אלימות פיסית ומילולית ובפרט כלפי נשים. המקרים האחרונים הם תזכורת לסכנות אליהן אנו עלולים להגיע. כתנועה תורנית, אנו חייבים להצטרף ולהוביל מאבקים אלו, ולא מלא את פינו מים!
אנו מציעים לכם ולסניפים לעסוק ולפעול בשבוע זה בנושא זה'."

תמונות מהאירוע של תנועת עזרא

מצטרפת למאבק. תנועת עזראצילום: אביתר ניסן

אך לצד ההזדהות עם השביתה, נשמעים גם קולות אחרים בנושא. ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, התייחסה לנושא ואמרה כי "בתפיסת העולם שלי אני רוצה להשפיע ולעשות דברים ממקום חיובי ולא ממקום השלילה. החברה הישראלית כולה צריכה לטפל בנושא האלימות כנגד נשים ולא רק הנשים. זו אמירה שלי כאדם קודם כל, וגם כאשה. 
אלימות נגד נשים היא דבר נורא שיש לפעול נגדו בכל דרך ובמקומות בהם היא מצויה יותר יש להפעיל תוכנית חינוכיות ומניעתית רחבה בנושא- תוכנית שתפעל לעשות שינוי תבוא ממקום של בניין וחינוך ומניעה כנגד הפושעים בחברה. החברה הישראלית כולה, נשים וגברים, צריכים להיות שותפים כדי לשנות עניין זה. ביום שלישי הקרוב תעסוק בית שמש בעניין זה בישיבה של כלל עובדי העירייה, בנוסף אדאג שעניין זה יעלה בתוכנית החינוכית של בתי הספר בעיר."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן