ארגון שמאל נגד העדלאידע בחברון: "חשד להסתה לאלימות"

בפנייה לאלוף פיקוד המרכז דרשו אנשי "רבנים לזכויות אדם" להטיל מגבלות על התהלוכה השנתית בחג הפורים. "התהלוכה משפילה ומבזה ומעליבה את הפלסטינים", טענו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 16:56 יט בשבט התשעח

ארגון שמאל נגד העדלאידע בחברון: "חשד להסתה לאלימות"
העדלאידע בחברון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ארגון השמאל "שומרי משפט - רבנים למען זכויות אדם" פנה היום (א') באמצעות עו"ד יאיר נהוראי לאלוף פיקוד המרכז רוני נומה, בדרישה להטיל מגבלות על תהלוכת העדלאידע שמתקיימת מדי שנה בחברון בחג הפורים, כך פורסם ב"ישראל היום".

לטענת אנשי הארגון, התהלוכה מהווה במה להסתה, משפילה, מבזה ומעליבה את הפלסטינים תושבי העיר, שכן בין היתר, מתחפשים הצועדים לדמויות נלעגות מדת האסלאם.

"הארגון רואה בחומרה את ההסתה הנעשית בשם הדת היהודית, בתהלוכת חג הפורים בלב חברון. התהלוכה משפילה ומבזה ומעליבה את הפלסטינים תושבי העיר. כמה מהביטויים בעדלאידע בחברון מגיעים עד כדי הסתה ממש", כתבו אנשי הארגון.

"בהתנהלות זו מועבר המסר כי כבודם, דתם, אמונתם ורכושם של הפלסטינים הפקר הוא, וכל זאת בחסות וברשות הצבא, הריבון בשטח. יש לכאורה חשד להסתה לאלימות, כאשר יהיה מי שיתרגם את המסרים הפוגעניים, הבזים והמשפילים, אשר נעשים ברשות ובסמכות, להבנה שדמם, כבודם ורכושם של הפלסטינים מותר, ומכאן לאפשרות ממשית של פגיעה פיזית", נכתב עוד.

לפני כחודשיים פנה הארגון לאלוף נומה בבקשה דומה, אך נענה כי אין בכוונתו להטיל מגבלות כלשהן על העדלאידע. בארגון ציינו כי הצעדה, גם אם היא עניין מצער, היא חוקית במשטר דמוקרטי ושוויוני, אלא שלדבריהם בשטחים לא חל משטר שכזה ובמסגרת השלטון הצבאי חלים על הפלסטינים כללים נוקשים ביותר ביחס לחופש הביטוי וההפגנה.

"לכן, במציאות זו מתן חופש הסתה והשפלה רק למתנחלים הינה שימוש לרעה בסמכותך ומהווה אפליה קיצונית ובלתי מידתית״, כתבו לאלוף הפיקוד.

עו"ד איתמר בן גביר, שמתגורר בחברון, אמר: "מדהים להיווכח שוב שסותמי הפיות הגדולים ביותר הם אנשי השמאל הקיצוני שדורשים להגן על כל ביטוי של הערבים. פתאום כאשר מדובר במתיישבים הם מבקשים לסתום לנו את הפה ולפגוע בזכות הצעדה.

"העדלאידע בחברון היא מפגן צבעוני של תחפושות שבחלקן אכן יש מסרים. כך לדוגמה בשנה האחרונה התחפושת שכבשה את כולם הייתה אלאור אזריה. על ה'פלורליסטים' מ'שומרי משפט' לדעת שחופש הביטוי האמנות והסאטירה הם לא רק זכויות של תומרקין ואומנים משמאל, אלא גם של ציבור שלם שעורך עדלאידע צבעונית וססגונית בחברון".