תלונה חדשה: ארגון צהר קיבלו מכרז ממשרד הבריאות שלא כחוק

ארגון נאמני הרבנות הראשית שיגרו מכתב לשר הבריאות ליצמן ודרשו לפתוח את המכרז לייעוץ משפחות בנושא תרומת איברים לארגונים נוספים מלבד צהר, ואף טענו כי בארגון לא יפעלו על פי הנחיות הרבנות הראשית. צהר: "ייעוץ למשפחות מתלבטות נעשה רק על ידי רבנים שהוסמכו לכך על ידי הרבנות הראשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/19 17:17 כח באדר א'

תלונה חדשה: ארגון צהר קיבלו מכרז ממשרד הבריאות שלא כחוק
יו"ר צהר הרב סתיו, צילום: פלאש 90

ארגון נאמני הרבנות הראשית פונה לשר ליצמן בעקבות מכרז, שלטענתם, נעשה שלא כחוק. המכתב מגיע בעקבות פרסומים על כך שמשרד הבריאות התקשר עם ארגון צהר לשם אספקת שירותי מוקד תמיכה הלכתי ויעוץ למשפחות בנושא מוות מוחי ותרומת איברים. כעת, פונים בארגון בדרישה לסגן השר ליצמן לפתוח את המכרז גם לגופים נוספים הרוצים להתמודד בו.

במכתב לסגן השר ליצמן, שהעתקים ממנו נשלחו גם לרבנים הראשיים לישראל וכן למנכ"ל משרד הבריאות, נכתב כי "תפעול מוקד הכוונה וייעוץ בתחום השתלות האיברים כרוך בשיתוף פעולה רציף עם גדולי ישראל ובראש ובראשונה עם הרבנות הראשית לישראל. התקשרות בפטור ממכרז לשם כך דווקא עם ארגון צהר מעלה תמיהה כפולה: הראשונה האם מוצדק למנוע מגופים רבניים-מקצועיים אחרים לעסוק בתחום?".


להורדת הקובץ

תמיהה נוספת שמעלים בארגון נאמני הרבנות הראשית היא בקשר לחשש שבארגון צהר לא יפעלו על פי הנחיות הרבנות הראשית. "האם יש הצדקה לכך שארגון צהר אשר פועל בשנים האחרונות ללא הרף לפרק את הרבנות הראשית ולפגוע בפעולותיה, דווקא הוא יזכה להפעיל את המוקד הנ"ל? האם ישנה ערובה לכך שהארגון אכן יפעל בסוגיה זאת לאורם של גדולי ישראל ולפי הנחיות הרבנות הראשית לישראל"? נשאל במכתב.

עוד נכתב במכתב כי "מבדיקה קצרה שערכנו עולה כי ישנם כמה גופים העונים לתנאי הסף של המכרז ומעוניינים לגשת אליו. לאור זאת אנו קוראים לכבודו לעצור את המהלך החפוז של ההתקשרות בפטור ממכרז עם צהר ולפתוח את ההתקשרות לכלל ארגוני הרבנים כך שיוכלו להתמודד ולזכות במכרז כפי שמחייב המנהל התקין".

מארגון צהר נמסר כי: "ייעוץ למשפחות מתלבטות נעשה רק על ידי רבנים שהוסמכו לכך על ידי הרבנות הראשית ומשרד הבריאות", ומדגישים, "צהר עוסקת רק בשידוך בין משפחות ובין רבנים, לפי בקשת המשפחה ואופייה, מכל החוגים ומכל הסוגים, כדי להציל נפשות בישראל".