יהודי אוסטרליה לנבחרת הכדורגל: החרימו משחק נגד נבחרת פלסטין

ארגון ה-AJA, ארגון הגג של הארגונים היהודיים האורתודוקסיים באוסטרליה, קורא להתאחדות הכדורגל האוסטרלית להחרים את המשחק נגד נבחרת פלסטין, שמתוכננן לה ביום שישי, מאחר ופלסטין איננה מדינה

חדשות כיפה יהונתן קליין 09/01/19 15:23 ג בשבט התשעט

יהודי אוסטרליה לנבחרת הכדורגל: החרימו משחק נגד נבחרת פלסטין
נבחרת הכדורגל של אוסטרליה, צילום: shutterstock

אוסטרליה תחרים את הפלסטינים? ארגון הגג של הארגונים היהודיים באוסטרליה, ה-AJA, שלח היום (ד') מכתב להתאחדות הכדורגל האוסטרלית, בו הוא קורא לנבחרת הכדורגל של אוסטרליה להחרים את המשחק המיועד לה ביום שישי הקרוב נגד נבחרת פלסטין, במסגרת אליפות אסיה הנערכת בימים אלו.

במכתב, עליו חתום יו"ר ה-AJA, דיוויד אדלר, נאמר כי הנבחרת האוסטרלית לא צריכה לשחק נגד הנבחרת הפלסטינית. לטענת המכתב, התאחדות הכדורגל של אסיה, ה-AFC, מנצלת את הכדורגל לצרכים פוליטיים, מאחר שפלסטין איננה מדינה רשמית. 

עוד נטען במכתב כי ההתאחדות האסייתית גירשה את ישראל מהארגון בשנת 1974 מסיבות אנטישמיות, כמו כן בשנת 2015 פרסמה ההתאחדות סרטון של כל הזכיות בגביע אסיה, חוץ מזו של ישראל (בשנת 1964), ולפיכך, לטענתם, ההתאחדות נגועה באנטישמיות ובשנאת ישראל. 

לוגו נבחרת פלסטין לקראת אליפות אסיה

לוגו נבחרת פלסטין לקראת אליפות אסיהצילום: shutterstock

על פי המכתב, השתתפות של אוסטרליה בתחרות יחד עם נבחרת פלסטין, המייצגת גם את החמאס שהוא ארגון טרור רצחני, מעניקה לגיטימציה לפוליטיזציה של הכדורגל.

יו"ר ה-AJA, דיוויד אדלר, אומר כי "ההתאחדות האוסטרלית לא צריכה לאפשר לנבחרת להשתתף במשחק הזה, ואם בכל זאת היא תיאלץ לעשות זאת, זה צריך להיות תחת מחאה ושליחת מסר ברור לפיפא (התאחדות הכדורגל העולמית) כי הפוליטיזציה של הכדורגל וההטיה של ההתאחדות האסייתית נגד ישראל לא מקובלת עלינו".

אליפות אסיה בכדורגל מתקיימת בימים אלו באיחוד האמירויות, ונבחרת אוסטרליה שובצה לבית יחד עם נבחרות ירדן, סוריה ופלסטין. נבחרת פלסטין התקבלה רשמית להתאחדות הכדורגל העולמית בשנת 1998. תחת פיפא משחקות נבחרות רבות אשר אינן מייצגות נבחרות רשמיות, כך למשל נבחרת איי פארו, קבוצת איים השייכים לדנמרק, ונבחרות רבות מהאיים הקריביים ומאוקיאניה, המייצגות ישויות אוטונומיות שאינן מדינות.

יש לציין כי אין שום סיכוי כי הנבחרת האוסטרלית תחרים את המשחק, מאחר וצעד כזה יתפרש כעירוב פוליטיקה וספורט, ויגרור אחריו השעיה של נבחרת אוסטרליה מן הטורניר וצעדי ענישה כבדים כלפיה.