ארגון 'אלמגור' לאיילת שקד: "בטלי את החנינה של אולמרט"

בצל פגישתו של ראש הממשלה לשעבר עם אבו מאזן, ארגון אלמגור יוצא בפנייה נרגשת לשרת המשפטים והנשיא: "יש לשקול את העמדתו של אולמרט לדין"

חדשות כיפה מירב כהן 22/09/18 22:14 יג בתשרי התשעט

ארגון 'אלמגור' לאיילת שקד: "בטלי את החנינה של אולמרט"
צילום: לע"מ. מארק ניימן

בצל פגישת אולמרט-אבו מאזן אתמול (ו') בפריז, ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' בפניה לשרת המשפטים ולנשיא המדינה: "החזירו את אולמרט לכלא"

 ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נפגש ביום שישי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפריז. אולמרט אמר לאחר הפגישה כי אבו מאזן מחויב למאבק בטרור מעולם לא התנגד באופן רשמי ליוזמת השלום שהציג בפניו בעבר. 

פגישתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן בפריז מעוררת תגובות קשות. מאיר אינדור, מארגון אלמגור, פנה לשרת המשפטים שקד ולנשיא ריבלין וביקש לשקול להעמידו לדין: "אחרי מעשה הבגידה של אולמרט בהתייצבות לצידו של אבו מאזן והרשות הפלסטינית הממנים של המחבלים ומשפחותיהם והמסיתים לטרור, יש לשקול העמדתו  לדין". 

אינדור טוען שצריך לפחות יש להחזיר את אולמרט לכלא להמשך ריצוי עונשו: "מתברר כעת ששחרורו המוקדם מהכלא בנימוק שהוא חולה היה מצג שווא."

אולמרט נידון ל-27 חודשי מאסר בפועל וריצה את עונשו בכלא מעשיהו מאז פברואר 2016. הוא הורשע בקבלת שוחד של 60 אלף שקל בפרשת "הזרע" עת כיהן כשר התמ"ת. כמו כן הורשע בעבירות שיבוש מהלכי משפט בין היתר בגין ניסיונו להניא את שולה זקן מהסדר טיעון לגבי חלקה בפרשה. בפרשת טלנסקי הורשע אולמרט בעבירת מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.  יומיים לאחר שאולמרט שוחרר מהכלא בשחרור מוקדם בשל הטענה כי הוא חולה, החליט הנשיא להעמיד את עונשו על תקופת המאסר שריצה בפועל. ולשחרר אותו מכל ההגבלות הנהוגות על אסיר ברישיון כמו הגבלת תנועה והחתמות במשטרה. 

אינדור טוען שנשיא המדינה שחנן אותו מהגבלות התנועה שהוטלו עליו כמו על הנשיא קצב צריך לחזור בו מההחלטה שאפשרה לו לנסוע לחו"ל ולוותר על התייצבות במשטרה פעמיים בשבוע כאסיר משוחרר: "בהודעת הנשיא על החנינה נאמר שהיא מתבססת על הצהרת אולמרט שיעסוק בפעולות התנדבות. לא היתה מילה אחת על התנדבות בשרות אבו מאזן והרשות הפלסטינית בקמפיין העולמי שלהם נגד  ישראל."  בארגון אלמגור מבקשים משרת המשפטים "להתחיל במהלך לביטול החנינה לאחר שמתברר שאולמרט נקט במסכת רמיות כלפי מוסדות הכלא, משרד המשפטים ולשכת הנשיא- בדרך החוצה מהכלא למסעותיו בעולם".