"סיפור של טרגדיה נוראה ושל גבורה נשגבת"

רבים ספדו לרונה רמון שהלכה לעולמה היום בגיל 54. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רונה רמון נכנסה ללב של כולנו". נשיא המדינה, ראובן ריבלין הוסיף: "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו- אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/18 17:26 ט בטבת התשעט

"סיפור של טרגדיה נוראה ושל גבורה נשגבת"
עם הבן אסף בטקס מסדר הכנפיים, צילום: פלאש 90

בגיל 54 בלבד הלכה לעולמה היום (ב') רונה רמון. רמון שהקימה את 'קרן רמון' לזכר אוהביה, אילן ואסף נפטרה לאחר מאבק במחלה. רונה רמון הייתה נשואה לאסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל, אילן רמון שנהרג בהתרסקות מעבורת קולומביה בשנת 2003. שש שנים מאוחר יותר, בנה של רונה, אסף שהלך בעקבות אביו לקורס טיס התרסק כשהטיס את מטוס ה-F16. רבים אמרו דברי הספד לרונה רמון, ביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה התייחסו הערב (ב') לפטירתה של רונה רמון ואמר: ״רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו- אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, ״מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך.״
לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להמנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת ״לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך.״ נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים."

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון ובו אומר ראש הממשלה ״רונה רמון נכנסה ללב של כולנו, כי הסיפור שלה ושל משפחתה הוא סיפור של טרגדיה נוראה ושל גבורה נשגבת. תחילה עם מותו בחלל של בעלה הנערץ אילן רמון האסטרונאוט הישראלי הראשון ואחר כך עם נפילתו של בנה הטייס אסף ועכשיו עם פטירתה בגיל 54 אחרי מחלה קשה. טרגדיה במונחים תנ״כיים ממש. אבל רונה לא נשברה, היא זקפה את גווה, המשיכה ליצור, המשיכה לתרום, המשיכה לתת לחברה הישראלית, למדינה שלנו. לכן היא נכנסה ללב של כולנו ושם היא ומשפחתה המופלאה יישארו לעד״.

רונה רמון ונשיא המדינה ראובן ריבלין

רונה רמון ונשיא המדינה ראובן ריבליןצילום: חיים צח\לע"מ

גם שר החינוך, נפתלי בנט התייחס לפטירתה של רמון ואמר: ״עצב כבד יורד על עם ישראל עם היוודע דבר פטירתה של רונה רמון הנפלאה. כמה אהבה, ציונות, מסירות ותרומה ישנם באישה זו ובמשפחה זו. ‬ רונה היוותה דוגמא ומופת לעשייה ונתינה, דווקא מתוך משבר. על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה מכל, האסטרונאוט אילן רמון ובנם אסף, טייס מצטיין, היא בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה.רונה תחסר בלב כולנו. צוואתה היא אופטימיות ונתינה. ‬‫יהי זכרה ברוך״. 

אילן רמון ז"ל, האסטרונאט הישראלי הראשון

אילן רמון ז"ל, האסטרונאט הישראלי הראשוןצילום: פלאש 90

עדינה בר שלום מובילת מפלגת אחי ישראלי: "הלב כואב. אני נסעתי יחד עם רונה וקבוצת נשים ללוות ילדים יהודים יתומים באודסה שעלו לכיתה א'. הרגישות שלה, תשומת הלב האנושיות היו נדירים. היכולת שלה לקחת את האובדן הבלתי נתפס לעשייה חינוכית משמעותית ראויה להערצה. מאות אלפי ילדים שנהנו מפעילות קרן רמון נושאים לעד משהו מרונה".

עם הבן אסף בטקס מסדר הכנפיים

עם הבן אסף בטקס מסדר הכנפייםצילום: פלאש 90

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, על רונה רמון ז"ל: "יפתח, טל, נועה וכל משפחת רמון היקרה, 
צבא ההגנה לישראל מתאבל עמכם היום על לכתה של רונה, אישה חזקה שקמה מטרגדיה אישית, שהייתה לטרגדיה של עם ישראל כולו. גם במציאות בלתי-אפשרית, רונה בחרה תמיד בחיים. 
בחרה לא לעשות לביתה, לסייע לזולת ולתת מעצמה את המיטב והמירב, והפכה עד מהרה למודל לחיקוי לרבים. אילן ואסף ז״ל היו והינם מודל לעשייה, למצוינות ולהתנדבות- תמצית הישראליות במיטבה. פטירתה בטרם עת היא אובדן אמיתי למשפחתה, לחבריה ולחברה הישראלית כולה. יהי זכרה ברוך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן