סקר חדש: 6 מנדטים לבית היהודי

סקר חדש מציג תמונה מעודדת למפלגת הבית היהודי. העבודה ממשיכה להתקרב לאחוז החסימה, מרצ נושקת לו וגוש המרכז-שמאל כולו מונה 52 מנדטים. מנגד, כל השותפות הטבעיות של הליכוד נכנסות לכנסת עם חמישה מנדטים לפחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/19 20:43 כט בשבט התשעט

סקר חדש: 6 מנדטים לבית היהודי
הרב רפי פרץ | הביא את הבשורה למגזר?, צילום: פלאש 90

על פי סקר "הארץ" ו"דיאלוג", בפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס, 'הבית היהודי' מגדילה את כוחה בשני מנדטים ומגיעה ל-6 מושבים בכנסת. מפלגת חוסן לישראל בראשותו של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ שומרת על כוחה גם אחרי הנאום עם 22 מנדטים. היא המפלגה השנייה בגודלה, בעוד שהליכוד מוביל בבטחה עם 30 מנדטים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מוכן מן הסתם לחתום על התוצאה הזו, שבה הקואליציה הנוכחית שלו מונה 64 ח"כים - ללא מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס (עם ארבעה מנדטים, על גבול אחוז החסימה). עומק החדירה של חוסן לישראל למחוזות הליכוד/ימין אינו משמעותי. היא קיימת, אך לא בעוצמה שמסכנת את הקדנציה החמישית של ראש הממשלה.

יו"ר מפלגת

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץצילום: פלאש 90

ניתן לראות על פי הסקר כי הסיעות השותפות הטבעיות של נתניהו צולחות את אחוז החסימה, לכולן מינימום של חמישה מנדטים, כולל הבית היהודי-האיחוד הלאומי נטולת המנהיג. מפלגת הבית היהודי אף מתחזקת בהשוואה לסקרים האחרונים, כנראה בעקבות בחירתו לראשות הבית היהודי של הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב רפי פרץ, שעשוי להפוך ליו"ר הרשימה המאוחדת.

בגוש המרכז-שמאל התמונה אופטימית פחות: חוסן לישראל, עם העבודה (חמישה מנדטים, מתקרבת לאחוז החסימה) יש עתיד (תשעה) ומרצ (ארבעה, נושקת לאחוז המסוכן) אינן מביאות בשורה גושית: 40 מנדטים בלבד. יחד עם תע"ל של אחמד טיבי (חמישה מנדטים) והרשימה המשותפת של איימן עודה (שבעה), מונה הגוש 52 חברי כנסת. רחוק מלהפוך את גנץ לראש ממשלה.