אסון באיטליה: גשר קרס - חשש כבד לעשרות בני אדם

גשר מורנדי באיטליה הסמוך לעיר גנואה קרס כשלפי החשד היו עליו עשרות מכוניות. כוחות ההצלה מחלצים לכודים מההריסות. בתמונות מהאזור נראים הגשר הקטוע – וענני אבק. שר התחבורה האיטלקי: "טרגדיה עצומה"

חדשות כיפה גלעד כהן 14/08/18 15:36 ג באלול התשעח

אסון באיטליה: גשר קרס - חשש כבד לעשרות בני אדם
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

האסון באיטליה: גשר ענקי קרס בצהריים (יום ג') בעיר גנואה שבאיטליה, ולפי דיווחים שם יש חשש לעשרות הרוגים. שר התחבורה של איטליה, דנילו טונינלי, צייץ בטוויטר כי נראה שמדובר ב"טרגדיה עצומה".

לפי דיווחים מאיטליה, הגשר קרס על בניינים, על נהר ועל פסי רכבת באזור תעשייה, ולפחות עשרה כלי רכב היו עליו בעת הקריסה. באתר האינטרנט של העיתון הנפוץ "לה רפובליקה" דווח כי יש לפחות 11 הרוגים וכי ייתכן שעשרות כלי רכב היו על הגשר בשעת הקריסה. כבאי אמר לרשת הטלוויזיה הממלכתית RAI שכ-20 כלי רכב נפגעו בקריסת הגשר.

הגשר שקרס הוא גשר מורנדי, והוא עובר מעל כביש מהיר המחבר בין גנואה לערים שבסביבה. הגשר נבנה בשנות ה-60, ובשנת 2016 הוא עבר שיפוצים. הגשר קרס בסביבות השעה 11:30 בבוקר שעון מקומי, בשעה שבאזור ירדו גשמי זעף.

גובהו של הגשר 90 מטרים ואורכו קצת יותר מקילומטר. אורך הקטע שקרס בגשר הוא כ-200 מטרים. בסרטון שצולם בשניות שאחרי הקריסה נשמע גבר צועק: "הו, אלוהים! הו, אלוהים!". כ-200 כבאים נשלחו לזירת האירוע. במהלך מאמצי החילוץ זוהתה דליפת גז, והמחלצים נאלצו להתפנות לזמן מה.