אנטישמית בצרפת: הושחתה אנדרטה לזכר בית כנסת שנשרף על ידי הנאצים

שבועיים לאחר שהושחתו 80 קברים בבית קברות יהודי בשטרסבורג, ספגה הקהילה היהודית בעיר תקרית אנטישמית נוספת. יו"ר הסוכנות: "השחתת האנדרטה חייבת לגרום לזעזוע בלבם של כל בני הדתות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/19 19:10 כה באדר א'

אנטישמית בצרפת: הושחתה אנדרטה לזכר בית כנסת שנשרף על ידי הנאצים
שוב אנטישמיות בצרפת. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

תקרית אנטישמית אמורה בצרפת: אנטישמים השחיתו היום (ש') אנדרטה בעיר שטרסבורג, שנבנתה לזכר בית כנסת מקומי שנשרף על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

מדובר באירוע האנטישמי השני בתוך שבועיים, לאחר שבפעם הקודמת חוללו 80 קברים יהודיים בעיר. סגן ראש העיר כינה את אירוע השחתת האנדרטה כ"פשע מתועב" והבטיח כי העירייה תעשה כל שתוכל כדי שהמשחיתים ייעצרו וייענשו.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בתגובה לתקרית כי "הסוכנות היהודית מזועזעת מהאירוע היום בשטרסבורג, צרפת וקוראת לפעולה מחמירה כנגד גלי השנאה כלפי יהודים. השחתת האנדרטה לזכר בית הכנסת שהוצת במלחמת העולם השנייה על ידי הנאצים חייבת לגרום לזעזוע בלבם של כל בני הדתות והיא איתות נוסף בשרשרת אירועים קשים ששוטפים את אדמת אירופה".

יו"ר הבית היהודי וראש רשימת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, התייחס בצאת השבת לאירוע וצייץ בטוויטר כי "בזמן שהתפללתי השבת בבית בכנסת בנתניה, אנטישמים בשטרסבורג צרפת השחיתו אנדרטה לזכר בית כנסת שהוצת במלחמת העולם השנייה ע"י הנאצים. אירופה לא יכולה להרשות לעצמה לחזור לאחור. כל בן אנוש מכל דת צריך לגנות בחריפות את המעשה האנטישמי המזעזע הזה".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הוסיף כי "שוב אנו עדים לאירועים קשים כלפי יהדות צרפת, הפעם באנדרטה לזכר בית כנסת שהוצת על ידי הנאצים. יש מי שמנסה לקעקע את הזיכרון אבל לא ניתן לו להצליח בכך. הגיע הזמן לשים את האנטישמיות בראש סדר העדיפויות ולגייס את אומות העולם לטפל בנגע הממאיר. אפשר להתייחס לעניין כאל מעשה של יחידים אבל הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו האמיתי- אירוע אנטישמי".