סמוטריץ נגד ארגוני השמאל: "אנחנו לא רוצים לכבוש, אבל שיענו ויאנסו וירצחו אותם"

ח"כ סמוטריץ תקף את ארגוני השמאל ומוסדות המדינה על שאינם פועלים נגד הרש"פ שמענה ערבים ששיתפו פעולה עם ישראל, "כל הצבועים יצעקו על ביקור של שר חוץ כזה או אחר כשכאן מתבצעת הפרת זכויות האדם הכואבת ביותר היום בעולם. זו גזענות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/18 15:15 ג בטבת התשעט

סמוטריץ נגד ארגוני השמאל: "אנחנו לא רוצים לכבוש, אבל שיענו ויאנסו וירצחו אותם"
ח"כ סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שלישי) בעינויים שעוברים ערבים על ידי הרשות הפלסטינית, כתוצאה מקשריהם עם ישראלים, ושמעה את עדותו של אחד מהם.

"נכנסתי לבית סהר ישראלי וזו הפעם הראשונה שפגשתי את העם הישראלי", סיפר לנוכחים ווליד שציין כיצד השהות בכלא הישראלי שינתה את גישתו כלפי המדינה.

"קיבלתי עונש וטיפול רפואי", ציין, "ראיתי על העם הזה שאמרו לי עליו שהוא רע ורע ורע. איפה? אני ראיתי דברים אחרים. השתחררתי וחזרתי לשטחים עם ראש אחר שהעם הזה עוזר לאנשים אחרים".

https://www.youtube.com/watch?v=lNtpAPbg80c

ממלא מקום יו"ר הועדה, ח"כ בצלאל סמוטריץ שניהל את הדיון, אמר כי "שתיקת מדינת ישראל למול עינויים של תושבים ערבים בעת מעצרם ברשות הפלשתינית, זה הכי לא מוסרי". לדבריו, "כשמזהים תופעה שהיא מכת מדינה, צריך להקצות משאבים ולתת כלים, כמו שידעו לעשות עם 'תג מחיר'. אם זה היה מעניין את משרד המשפטים ואת ראש הממשלה, אף אחד לא היה מגלגל הצעות חוק פרטיות, אלא הממשלה כבר הייתה באה עם תיקוני חקיקה". 

חבר הבית היהודי הוסיף כי "אנחנו לא רוצים לכבוש, אבל שיענו ויאנסו וירצחו אותם. אנו נושאים באחריות מתוקף הצו המוסרי שלנו כעם יהודי. זה מתרחש חצי שעה מכאן. איפה הדרג המדיני? המנהל האזרחי? עסקים כרגיל. כל הצבועים יצעקו על ביקור של שר חוץ כזה או אחר כשכאן מתבצעת הפרת זכויות האדם הכואבת ביותר היום בעולם. זה לא מעניין את השמאל ואת הארגונים המתקראים ארגוני זכויות אדם. זו גזענות".

ראש אגף בני המיעוטים בתנועת "אם תרצו" סא"ל (מיל') ברוך ידיד שהיה יועץ למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אמר בדיון כי "מעשי חטיפה, חקירה. התנכלות ואיומים כנגד תושבי מזרח ירושלים ואולי אף כנגד תושבי ישראל האזרחים הפכו לדבר שבשגרה. מי שעומדת מאחורי זה היא הרשות הפלסטינית שמנהלת קמפיין אלים שלא נראה כמותו.  חוליות של הפתח והמודיעין הפלסטיני מקיימות מסע ציד שטני שכל מטרתו שנאה".