שרת האוצר של נורווגיה התחייבה: "איסור על ברית מילה, לא במשמרת שלי"

 בנורבגיה עומדת הצעת חוק נגד קיום ברית מילה במדינה. שרת האוצר הנורבגית סיב ינסן הבטיחה למשלחת מנהיגים יהודים כי: "תמיד נגן על הקהילה היהודית שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/17 20:05 ב בתמוז התשעז

שרת האוצר של נורווגיה התחייבה: "איסור על ברית מילה, לא במשמרת שלי"
רוה"מ נתניהו עם רו"מ נורבגיה ארנה סולברג, צילום: עמוס בן גרשום פלאש 90

סיב ינסן, שרת האוצר של נורבגיה המכהנת גם כיו"ר המפלגה הפרוגרסיבית במדינה, נפגשה עם מנהיגים יהודים מאירופה והתחייבה כי המפלגה ברשותה לא תקדם את הצעת החוק האוסרת קיום ברית מילה. יוזמי הצעת החוק בנורווגיה טענו כי ברית מילה מהווה פגיעה מנטאלית ונפשית בילדים ומהווה פגיעה חמורה בזכויות הילד. 

  

השרה ינסן אמרה כי "איסור על ברית מילה בנורווגיה לא יקרה במשמרת שלי. הצעת החוק לא נמצאת על סדר היום של הממשלה, לא על סדר היום של המפלגה הפרוגרסיבית ולא על סדר היום האישי שלי. אנו בנורבגיה מתנגדים לכל צורה של אנטישמיות ואנחנו תמיד נגן על הקהילה היהודית שלנו, עמה יש לנו מערכת יחסים מצוינת". 

הרב מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה, שהוביל את המאבק בהצעת החוק אמר "אני מברך על דבריה החמים של השרה ינסן ועל עמדתה החד משמעית בנושא זה. חובה עלינו להבטיח את המחויבות הזאת, שכן בלעדיה, מפלגות אחרות ברחבי אירופה, שאינן נוקטות עמדה חיובית כזו כלפיי היהדות יתיישרו גם הן".