הרב רפי פרץ לגנץ: "ההתנתקות קרעה אותי מביתי. חזור בך"

תגובות חריפות בימין לדבריו של בני גנץ כי ההתנתקות היתה מוצלחת ויש לממש את לקחיה במקומות נוספים. בימין החדש אמרו: "בני גנץ עוקף את גבאי משמאל". בחוסן לישראל הוציאו הבהרה בעקבות הראיון כי גנץ מתנגד לפינוי יישובים באופן חד צדדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/19 09:10 א באדר א'

הרב רפי פרץ לגנץ: "ההתנתקות קרעה אותי מביתי. חזור בך"
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

התגובות לראיון. לאחר שיו"ר חוסן לישראל אמר בראיון לידיעות אחרונות כי "ההתנתקות בוצעה בצורה טובה. יש לממש את הלקחים ממנה במקומות נוספים". במפלגות הימין מגיבים בחריפות.

הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, אמר בתגובה: "גנץ ידידי, אני הייתי שם, ביתי נהרס ונעקרתי ממקומי. ההתנתקות קרעה את העם. ההתנתקות קרעה אותי. חזור בך מדבריך - אסור שתהיה התנתקות נוספת."

בליכוד מסרו בתגובה לדברים: אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת".

בתגובה לתגובת הליכוד מסרו בחוסן לישראל: "נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות ורגב שדיבררה אותה עם חיוך על הפנים לא יטיפו לנו על אחריות מדינית וביטחונית. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חדד צדדיות הקשורות לפינוי יישובים. 
לטובת אלו שאיבדו הזיכרון להלן הצבעות נתניהו העקביות בנושא: 6/6/04 - הממשלה מצביעה על תכנית ההתנתקות - נתניהו בעד. 26/10/04 - הכנסת מצביעה על תכנית ההתנתקות - נתניהו בעד. 16/02/05 הכנסת מאשרת את חוק ״פינוי פיצוי״ המאפשר את ביצוע ההתנתקות - נתניהו בעד".

ממפלגת הימין החדש של בנט ושקד נמסר: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל, ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש".

כזכור, בחוסן לישראל מיהרו לפרסם הבהרה לאחר פרסום הראיון וכתבו: "ההתנתקות בוצעה והובלה על ידי ממשלה לגיטימית בראשות הליכוד, הצביעו בעדה נתניהו וראשי הליכוד והיא דובררה על ידי מירי רגב. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים שבראיון התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם, והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".

(בימין החדש כבר רגילים לתקוף את בני גנץ)