סקר מפתיע: הליכוד מנצח בבחירות, שבעה מנדטים לזהות

על פי סקר מפתיע במיוחד של מכון 'מסקר', שכלל למעלה מ-4000 נשאלים, הליכוד זוכה בבחירות עם מנדט אחד יותר מכחול לבן. עוד בסקר: פייגלין נכנס בגדול, איחוד רשימות הימין מזנק. הסקר כולל 110 מנדטים בלבד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/03/19 15:02 כז באדר א'

סקר מפתיע: הליכוד מנצח בבחירות, שבעה מנדטים לזהות
פייגלין ונתניהו. יישבו יחד בממשלה?, צילום: פלאש 90

האם זה הסקר האמיתי, וכל השאר משקרים לנו? סקר 'המדגם של ישראל', מטעם מכון 'מסקר', מעלה כי הליכוד מנצח בבחירות, עם 28 מנדטים, כשכחול לבן של בני גנץ מנדט אחד מאחור, עם 27 מנדטים בלבד. תמונה שונה בתכלית מכל מה שעולה מהסקרים המתפרסמים בכלי התקשורת בתקופה האחרונה.

הליכוד
28
הליכוד
כחול לבן
27
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
5
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
5
יהדות התורה
זהות
7
זהות
העבודה-גשר
5
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי המדגם של ישראל - מסקר בתאריך 4/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי מכון 'מסקר', הסקר מהווה מדגם מייצג של אוכלוסיית מדינת ישראל, המבוסס על 4,500 איש מכל גווני האוכלוסייה, בהתחשבות במאות קטגוריות דמוגרפיות שונות. 

ההפתעה הגדולה העולה מן הסקר - מפלגת זהות של משה פייגלין מקבלת 7 מנדטים, הרבה הרבה יותר ממה שקיבלה באיזשהו סקר עד היום. גם הרשימה המאוחדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית מפתיעה מאוד, עם 11 מנדטים. הימין החדש של שקד ובנט מכניסה 7 מנדטים, ומפלגת העבודה 5 בלבד.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, כולנו של כחלון וגשר של אורלי לוי-אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה, על פי הסקר. 

הסקר המלא של

הסקר המלא של 'מסקר'צילום: צילום מסך - המדגם של ישראל


הסקר נערך ע"י 'מכון מסקר' בשיטה אינטרנטית על בסיס מאגר משיבים איכותי אשר נאסף והורכב מתודולוגית תחת הנחייתו של ד"ר עדו ליברמן. נתוני הסקר נאספו ונערכו בין התאריכים - 1.3.19 – 3.3.19. שמות המפלגות הופיעו בסדר אקראי לכל משיב. המנדטים למפלגות מ-4 מנדטים ומעלה, במספרים מעוגלים כלפי מטה.

במסקר מציינים כי לטובת עניין הציבור, לא נעשה חישוב עודפים וחלוקה מחדש, זאת יש לקחת בחשבון- מהמפלגות שלא מגיעות ל-4 מנדטים. ומסיבה זו יש בסקר רק 110 מנדטים, במקום 120.

מפלגות נוספות שלא עברו את אחוז החסימה הן:
בט"ח- סמיון גרפמן- 0.5, 
מגן- גל הירש- 0.4,
"מפלגה אחרת"- 0.6,
"לא מתכוון להשתתף"- 0.8.