אמבולנס לזכרו של הרב רזיאל שבח נחנך בשומרון

אמבולנס לזכרו של הרב רזיאל שבח שנרצח בפיגוע ירי אשתקד נחנך היום. דגן: "במקום שבו אויבינו מבקשים לגדוע חיים אנחנו מבקשים להוסיף חיים"

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 16:50 יב בחשון התשעט

אמבולנס לזכרו של הרב רזיאל שבח נחנך בשומרון
צילום: רועי חדי

היום התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בחודש ינואר שנה שעברה בפיגוע ירי סמוך לחוות גלעד ולזכרה של טליה מזרחי עמדי. שנפטרה באותו יום בו נרצח הרב רזיאל שבח. 

הטקס התקיים בנוכחות ראש מועצת שומרון יוסי דגן ובכירי מד"א בהם: סמנכ"ל המבצעים של מד"א גיל מוסקוביץ, מנהל המחלקה הבינלאומית במד"א יוני יוגודובסקי מנהל מרחב ירושלים שלמה פטרובר, ובנוכחות התורמים: משפחת גויכברג ומשפחת פיסקון.

ראש מועצת שומרון דגן אמר במקום: "זהו מעמד מאוד מרגש הממחיש את הקרב שיש כאן בין חברה המקדשת את החיים והיצירה לבין חברה המקדשת את המוות החידלון והרצח. אנחנו חונכים היום אמבולנס שיציל חיים" דגן הוסיף כי חנוכת האמבולנס הייתה צריכה להתקיים בדיוק לפני שבועיים והיא נדחתה בשל פיגוע הירי באיזור תעשייה ברקן. לדבריו: "מאז אותו יום הספיק האמבולנס לצאת ל 6 נסיעות מצילות חיים בשומרון. אנחנו נמשיך לבנות להציל חיים" והוסיף כי הוא מאחל שהאמבולנס ישמש מעתה רק ללידות

אביו של הרב רזיאל שבח דיבר במקום ציין כי הוא: "מתרגש מאוד" והצטרף לאיחול של דגן כי האמבולנס ישמש אך ורק ללידות. 

גיל מוסקוביץ סמנכל המבצעים של מדא איחל לנוכחים גם הוא כי האמבולנס ישמש רק ללידות ולשמחות והוסיף:  "אנחנו מתרגשים להוסיף את האמבולנס הזה לצי של מתנדבים רבים בשומרון".  

בתה של טליה מזרחי עמדי התרגשה כאשר ציינה באירוע כי גם אמה וגם הרב רזיאל שבח נפטרו באותו יום.

דגן הודה בסוף דבריו לשר להגנת הסביבה זאב אלקין לשרת התרבות מירי רגב ולסגן ראש עיריית ירושלים לשעבר יגאל עמדי שסייעו בנושא,  למנכ"ל מד"א אלי בין,  ולאגף הבטחון במועצה האזורית שומרון ולעומד בראשו: יהונתן שמחי.