"אם צחי הנגבי לא מודח - לליכוד אין זכות קיום"

גל תגובות נזעמות במערכת הפוליטית לדבריו של השר לשיתוף פעולה אזורי כי "יש הבדל בין תל אביב לבין עוטף עזה." גבאי: "שלטון שאין לו ערכים". נתניהו: "שולל לחלוטין את האמירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/18 10:23 ז בכסלו התשעט

"אם צחי הנגבי לא מודח - לליכוד אין זכות קיום"
שווים פחות? ירי לעוטף עזה, צילום: רונית פרקש

דבריו של השר לשיתוף פעולה צחי הנגבי  בגל"צ הבוקר (ה'), כי "חמאס הגיב בצורה מדודה", וכי תקיפת תל אביב חמורה מתקיפת עוטף עזה, גוררים גל תגובות נזעמות במערכת הפוליטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה השוללת את הדברים: "נתניהו שולל לחלוטין את האמירה שיש הבחנה בין העוטף לבין תל אביב. התוקפנות של חמאס איננה ״מינורית״ ואין הבחנה בין הירי של חמאס לעבר יישובי הדרום לבין ירי לכל אזור אחר במדינת ישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל בתגובה: "התבטאות כזו כמו של צחי הנגבי היא לא ראויה בעליל. כיצד יתכן ששר בישראל יתבטא בצורה כזאת? עוטף ישראל זו מדינה ישראל ולארגון טרור אין מושג כזה מתקפה מדודה, על אחת כמה וכמה שאזרחי ישראל נפגעו בגוף ובנפש אני דורש מהשר הנגבי להתנצל ומיד על דבריו הקשים."

בתגובה לדבריו של השר הנגבי אומר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "צחי תתבייש לך, כנראה ששכחת מי שלח אותך לכנסת ולממשלה. אלו הם תושבי שדרות והדרום ולא תושבי תל אביב. אני קורא לך לחזור בך מאמירתך שלחלוטין אינה משקפת את עמדת חבריך לליכוד".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "על פי צחי הנגבי על תושבי ת"א אסור לחמאס לירות. על תושבי הדרום מותר לירות. ע"פ הממשלה - אי אפשר להגן על תושבי הדרום. שלטון שאין לו ערכים, שמבדיל בין דמם של אזרחי ישראל, חייב ללכת הביתה".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) כתב: "יידעו תושבי הדרום והצפון, חייהם בעיניי ממשלת הליכוד שווים הרבה פחות. החמאס שווה תגובה רק אם תל אביב מופגזת. שערורייה."

גם חברתו של הנגבי לסיעה, שרת התרבות והספורט מירי רגב הצטרפה למגנים וכתבה: "צחי הנגבי ידידי, טעית! האמירה שלך לא היתה במקומה. כפי שאמרתי השבוע בסיורי בשדרות ובשדות נגב: "דין עוטף עזה כדין תל אביב". כל ירי שמסכן את שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל בכל מקום, חייב לייצר תגובה קשה וזהה."

עוד חבר לסיעה של הנגבי, שר המדע אופיר אקוניס אומר כי "דברי השר הנגבי אינם מתקבלים על הדעת ואינם משקפים את עמדת הליכוד. אני קורא לשר הנגבי לחזור בו מדבריו. אנחנו עם אחד והערבות ההדדית היא אבן יסוד בחברה הישראלית"

ח"כ איילת נחמיאבס-ורבין: ״ראש הממשלה נתניהו צריך להחליט - או שהוא מפטר את השר הנגבי אם האמירה שלו לא נכונה, או שהוא מתפטר בעצמו עם כל ממשלתו. המינימום זה להפסיק  לשקר לאזרחי ישראל.  
למרבה הצער זה נראה שמישהו בממשלה הזאת אומר את האמת לתושבי הדרום - שנתניהו וממשלתו פשוט לא ״סופרים״ את העוטף.
עמדתי אתמול עם התושבים בצומת שדרות אחרי ועדת החוץ והביטחון והלב מתכווץ - והנה בא שר ואומר לתושבים המדהימים שם, שהם סוג ב׳.
גם היום צריך לומר - את המפתחות שתלה אתמול שר הביטחון, צריכה לתלות כל ממשלת נתניהו ובעיקר להתבייש בהתנהלות הזאת.