"אם נפרוש, סבירות גבוהה לעימות צבאי": מצרים מאיימת להפסיק לתווך בין ישראל חמאס

אנשי המודיעין המצרי שוקלים להפסיק את מעורבותם בהסכם ההסדרה ברצועה ובמגעים לפיוס הפנים פלסטיני. בקהיר מאשימים את אבו מאזן, אך ברמאללה אומרים: "לא תהיה הסדרה בעזה בלעדינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/18 07:52 כח בתשרי התשעט

"אם נפרוש, סבירות גבוהה לעימות צבאי": מצרים מאיימת להפסיק לתווך בין ישראל חמאס
ההתפרעויות על הגדר בסוף השבוע, צילום: דובר צה"ל

על רקע האלימות הגוברת בגבול רצועת עזה מצד הפלסטינים בהובלת חמאס, שוקלים במצרים להפסיק את התיווך בין ישראל לארגון הטרור העזתי, כך פורסם הבוקר 0ראשון) ב'ישראל היום'.

במודיעין המצרי האשימו במצב הקיים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבומאזן וגורם בכיר הבהיר כי "אם נפרוש, סבירות גבוהה לעימות צבאי".

בשבוע שעבר חזרה משלחת חמאס מקהיר, לאחר שנפגשו עם בכירים במצרים, אך לא הושגה כל פריצת דרך הן בהסדר הרגיעה עם ישראל והן בהסכם הפיוס עם הרשות הפלסטינית. גם משלחת מרמאללה הגיע כדי לדון עם המודיעין המצרי, אך שני הצדיים שמעו כי יתכן ומצרים תפסיק את מעורבותה במגעים. ברמאללה לא התרגשו מהאיומים וגורמים ברשות אף אמרו כי "לא תהיה הסדרה בעזה בלעדינו".

ג

ג'יפ צה"לי על גבול הרצועהצילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע התפרעון על גדר המערכת ברצועה כ- 20,000 אנשים. במהלך האירועים השליכו מחבלים מטענים ורימונים על לוחמי צה"ל, יידו לעברם אבנים והבעירו צמיגים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

 בנוסף לכך זיהו הכוחות ניסיון חדירה לצפון הרצועה ובאירועים אחרים תקפו כלי טיס של צה"ל מחבלים שעסקו בפעילות טרור כנגד החיילים. אין נפגעים לכוחותינו ובצד הפלסטיני דיווחו על 3 הרוגים.