אם "הדרה" אז עד הסוף: בן גביר מאתגר את דינה זילבר

אנשי עוצמה יהודית החליטו לאתגר את יכולת הגמישות של דינה זילבר: לאחר שהדגישו כי הם עצמם בעד הפרדה, הגישו בפניה תלונה כי בירושלים צפוי להתקיים מירוץ לגברים בלבד: "עיריית ירושלים צריכה לפסול את האירוע בשל הדרת גברים". כעת הם ממתינים לתשובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/17 15:01 יג באלול התשעז

אם "הדרה" אז עד הסוף: בן גביר מאתגר את דינה זילבר
הודרה מענייני הדרה. דינה זילבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, בנצי גופשטין ועורך דין איתמר בן גביר פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בעקבות מירוץ שנערך לנשים בלבד בירושלים. 

השלושה כתבו במכתבם שאמנם הם תומכים בפעילות ספורט מגדרית והם עצמם מתאמנים בחדר כושר ניפרד ואף עורכים פעילות ספורט נפרדת ואולם  הם מזכירים לזילבר החלטה קודמת שלה למנוע אירוע של סליחות בכיכר רבין בתל אביב בשל העובדה כי הוא נערך לגברים בלבד. 

 

בין היתר כתבו במכתבם  לזילבר ןהזכירו לה את עמדתה באירועים קודמים :" לא נשכח כי הייתה זו גברתי אשר ערב האירוע בתל אביב קבעה כי "על רשות מקומית מוטלת חובה למנוע את קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי.... עיריית תל אביב היתה צריכה לפסול את המופע בכיכר רבין בשל הדרת נשים.. הימנעות מכוונת משירת נשים באירוע ציבורי הוא מעשה מפלה הפוגע בכבודן של נשים באשר הן נשים". 

 

השלושה טענו כי אפליה נשים שווה לאפלית גברים ויש לפעול כנגדה על פי אמות המדיה שזילבר עצמה קבעה: "לטעמנו גם במקרה בו עסקינן מרוץ לנשים בלבד, חובה למנוע קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי, עיריית ירושלים צריכה לפסול את האירוע בשל הדרת גברים, הימנעות מכוונת מהשתתפות גברים במרוץ הוא מעשה מפלה הפוגע בכבודם של גברים באשר הם גברים".

בן ארי, גופשטיין ובן גביר מזכירים לזילבר במכתב על חשיבות עקרון השוויון במדינת ישראל הם מצטטים את בית המשפט העליון שקבע כי "אין לך גורם הרסני יותר לחברה, מאשר תחושת בניה ובנותיה כי נוהגים בהם איפה ואיפה. תחושת חוסר השוויון היא מהקשה שבתחושות. היא פוגעת בכוחות המאחדים את החברה. היא פוגעת בזהותו העצמית של האדם".

השלושה פנו לעורכת הדין זילבר וביקשו התערבותה ועדכנו כי במידה ולא תתקבל תשובה לבקשתם, הם ישקלו לפנות לערכאות, עותק מהמכתב נשלח גם לעיריית ירושלים שמממנת את האירוע.