"אלשיך נפל פעם אחרי פעם בזירה התקשורתית"

מי שהוביל תחת המפכ"ל רוני אלשיך את הפרוייקט "מאמינים במשטרה", נחי אייל אומר היום (ה') ל'כיפה' בעקבות אי הארכת כהונת אלשיך כי מדובר בפספוס גדול למשטרה. "אלשיך לא התמצא בזירה התקשורתית ויועציו הובילו אותו למקומות לא טובים"

חדשות כיפה גלעד כהן 13/09/18 19:26 ד בתשרי התשעט

"אלשיך נפל פעם אחרי פעם בזירה התקשורתית"
נתניהו ואלשיך, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ולשעבר מנכ"ל מפלגת תקומה אומר היום כי המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך היה נכס למשטרת ישראל.

אייל, שהוביל תחת המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך את הפרויקט "מאמינים במשטרה" - פרוייקט שקידם בעבר גיוס דתיים לשורות משטרת ישראל אומר כי "זה פספוס גדול למשטרה. אלשיך היה נכס למשטרה. הוביל בה מהלכים פנימיים מאוד משמעתיים. הוא זכה להערכה בקרב שכבה מאוד רחבה של מפקדי המשטרה."

אייל אומר כי אלשיך לא התמצא בזירה התקשורתית בגלל שנותיו בשב"כ ולכן שם הוא נפל. "עיקר הנפילה של אלשיך הייתה בזירה התקשורתית. שם זה שדה שלא מוכר לו משנותיו בשב"כ. הוא עשה גם טעיות של מתחילים."

אייל משבח את אלשיך ואומר כי מדובר באדם מאוד רציני, מאוד פיקח וחד מחשבה. "הוא לקח לעצמו יועצים לא טובים. כשיש יועצים לא טובים, קל להיסחף לכיוונים לא טובים. ליאור חורב הוביל אותו למקום לא נכון. הוא התחיל את הקדנציה בכך שהוא לא מתראיין בכלל, בתקופה הזאת הייתה לו תמיכה גדולה מאוד. מאז שהוא התחיל לצאת לתקשורת הוא נפל פעם אחרי פעם בעניין התקשורתי."

נחי אייל מבקר את החלטתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן שלא להאריך את כהונתו של אלשיך ואומר כי השיקול של ארדן לא נובע מסיבה מקצועית טהורה. "ארדן לוקח בחשבון את הסיטואציה הפוליטית."

ח"כ יאיר לפיד אמר מוקדם יותר היום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד מאחורי ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של אלשיך זאת מכיוון שהוא רוצה מפכ"ל שלא יחקור אותו. "האמירה של יאיר לפיד היא אמירה של ילדים קטנים, מה זה מפכ"ל שלא יחקור את ראש הממשלה? אין דבר כזה. למה הוא לא מדיח את פרקליט המדינה? זה לא עניין של יחקור או לא יחקור. זה לא טיעון רציני." כך אומר נחי אייל על דבריו של לפיד.

"אופן ההתנהלות והאמירות הם היו הגורמים המזרזים לזה שראש הממשלה לא אוהב את הרעיון שאלשיך ימשיך בתפקידו." דברי נחי אייל.