אלקין: "לא צריכים להסתפק בפיתוח אתרי מורשת יהודית בחברון"

השר שלא הצליח להיבחר לראשות העיר ירושלים, השתתף בשבת חברון וסיפר על היעדים הבאים ביישוב היהודי בעיר האבות, "חברון צריכה להיות מקום להתיישבות יהודית רחבה". יוסי דגן על השר: "ירושלים הפסידה, מדינת ישראל הרוויחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/18 09:03 כו בחשון התשעט

אלקין: "לא צריכים להסתפק בפיתוח אתרי מורשת יהודית בחברון"
אלקין ודגן, צילום: רועי חדי

פחות משבוע לאחר שלא הצליח להעפיל לסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית ירושלים, השתתף אתמול (שבת) השר זאב אלקין בשבת חיי שרה בחברון.

"כמו שאברהם אבינו לא הסתפק ברכישת מערת המכפלה לצורכי קבורה בלבד, אלא רכש גם שדה שלם ועבר לגור לחברון כדי לעבד את השדה, כך גם בימינו אנחנו לא צריכים להסתפק בפיתוח אתרי מורשת יהודית בחברון", אמר השר בפאנל מיוחד שנערך במקום.

אלקין התייחס להחלטה להרחיב את היישוב היהודי בעיר האבות ואמר כי "חברון צריכה להיות לא רק אתר מורשת מפואר, אלא מקום להתיישבות יהודית רחבה, שתהווה חוליה בשרשרת הדורות של תולדות היישוב היהודי בחברון".

מי שקיבל את השר להגנת הסביבה ירושלים ומורשת בזרועות פתוחות, היה ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שניסה לנחמו ואמר כי "מדינת ישראל הרוויחה היום, את אחד השרים הטובים והחשובים שלה. הממשלה איננה אותה ממשלה ללא השר אלקין, ששומר על ההתיישבות, ועל מדינת ישראל. ציוני בכל רמ"ח איבריו. שהשמירה על מדינת ישראל, על צביונה וגבולותיה, והשמירה על יהודה ושומרון הם נר לרגליו.  אנחנו שמחים על חזרתו המלאה לפעילות פוליטית ברמה הארצית. אלקין הוא ללא ספק השר היעיל והרציני ביותר בממשלה בנושא ההתיישבות".