אלקין יוותר על תמיכת הליכוד וירוץ באופן עצמאי

המתמודד על ראשות עיריית ירושלים ביקש את אישור התנועה להתמודד במסגרת רשימה עצמאית לאור חוסר ההסכמות עם הסניף בבירה, "לצערי הנהגת סניף הליכוד בוחרת בדרך של בדלנות וויתור מראש על ניסיון לכבוש את הנהגת העיר ע"י נציג הליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/18 16:50 יד בתמוז התשעח

אלקין יוותר על תמיכת הליכוד וירוץ באופן עצמאי
זאב אלקין, צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90

השר זאב אלקין, שהכריז על מועמדותו לראשות עיריית ירושלים, החליט לרוץ ברשימה נפרדת מהליכוד שצפוי לתמוך במועמד אחר. כך פורסם היום (רביעי) באתר 'בחדרי חרדים'.

אלקין שיגר ליו"ר הוועדה המוניציפלית של תנועת הליכוד חיים ביבס, מכתב בו ביקש אישור להתמודד במסגרת עצמאית בבחירות הקרובות.

"אבקש לקבל את אישורכם הכתוב להתמודדותי בראשות סיעה עצמאית לראשות העיר ירושלים ולמועצת העיר", כתב אלקין והדגיש כי לא מדובר בצעד חריג. לדבריו, "כבר שנים רבות רוב ראשי הערים מהליכוד ורוב מועמדי הליכוד לראשות הערים מתמודדים במסגרת רשימות עצמאיות במטרה לחבר ביחד ציבורים שונים בתוך הערים וע"י כך להגדיל את סיכוייהם לניצחון בהתמודדות על ראשות העיר". 

בהמשך הוא תקף את סניף הליכוד בירושלים על שלא הסכים לעמוד מאחוריו, "לכתחילה הצעתי לראשי סניף הליכוד בירושלים להצטרף לחיבור הנ"ל ולשלב את מועמדי הסניף במסגרת רשימה אחת משותפת, שאני עומל על הרכבתה".

"השקעתי מאמצים רבים במו"מ זה, אך לצערי נתקלתי בסירוב מוחלט של ראשי הסניף להיות חלק ממהלך זה של חיבור כוחות וציבורים שאמור להביא לניצחון איש הליכוד בבחירות. לצערי הנהגת סניף הליכוד, ולא בפעם הראשונה, בוחרת בדרך של בדלנות וויתור מראש על ניסיון לכבוש את הנהגת העיר ע"י נציג הליכוד". 

מי שיהנה מההתנתקות של אלקין מהליכוד, בכל הנוגע לבחירות בבירה, הוא סגן ראש העיר ומחזיק יוסי דייטש שלפי הדיווח נחשב למומעד אפשרי ולגיטימי מטעם מפלגת השלטון. יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, צוטט בכתבה כאומר כי "אם החרדים יחליטו לתמוך ביוסי דייטש לראשות העיר ירושלים אני סבור שהליכוד יתמוך בו גם". לדבריו, "החרדים הם 40% נשב איתם ונראה איך משלבים בין האינטרסים, הם שותפים אסטרטגיים של הליכוד".