אלפי משתתפים פנו למועמדים לכנסת באמצעות המשחק של תנועת חזון

לאחר שמועמדים רבים לכנסת ה-21 ענו על השאלות שבפנו עליהם הגולשים בנושאי דת ומדינה, ניתן לחשוף את התוצאות. אז מי ענה על השאלות ומי התחמק?

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/19 18:59 ה בניסן התשעט

אלפי משתתפים פנו למועמדים לכנסת באמצעות המשחק של תנועת חזון
ואיך נראה הפרופיל שלכם?, צילום: shutterstock

תנועת חזון מפרסמת היום (ד') לאחר הבחירות,  את תוצאות המשחק האינטרנטי שלהם "האומץ לענות" אותו החלו בשבוע שעבר (ה'). על פי הנתונים של חזון, מעל 4000 שחקנים שחקו במשחק מאז שהוא נחשף לציבור הרחב. 

במהלך המשחק, ניסו הגולשים להשיג כמה שיותר תשובות ברורות מהמתמודדים השונים לגבי עמדתם בסוגיות של דת ומדינה. גולש ששאל שאלה וקיבל עליה תשובה מהמועמד, העלה תיעוד של התשובה לאתר המשחק וכך צבר נקודות. גולש אשר הצליח לקבל תשובה מאחד המועמדים מבין רשימת המועמדים שמציע המשחק, קיבל 50 נקודות. גולש שהצליח לקבל תשובה מאחד מראשי המפלגות קיבל 70 נקודות. כמו כן, אילו היה גולש שהיה מצליח לקבל את תשובתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנושאים האלו, הוא היה זוכה ל100 נקודות על כל שאלה שעליה הוא קיבל תשובה.

על פי הנתונים שמפרסמים בתנועת חזון, לשר אריה דרעי נשלחו מעל כ-250 שאלות, לח"כ בצלאל סמוטריץ נשלחו כ-350 שאלות, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשלחו כ-1200 שאלות, לשרה איילת שקד נשלחו  כ- 350  שאלות, לשר נפתלי בנט נשלחו כ-600 שאלות, לח"כ משה גפני נשלחו כ- 250 שאלות, לרב רפי פרץ נשלחו כ- 350 שאלות, לשר משה כחלון נשלחו כ-200 שאלות, לגדעון סער נשלחו כ-200  שאלות, לאיתמר בן גביר נשלחו כ- 300  שאלות ולסגן השר יעקב ליצמן נשלחו כ-200 שאלות.

עוד עולה מהנתונים של תנועת חזון כי מאות שחקנים מכלל המשתתפים במשחק, קיבלו תשובות והעלו אותם לאתר. בין המועמדים שענו על השאלות נמצאים השרה איילת שקד, השר אריה דרעי, ח"כ בצלאל סמוטריץ, וכן הרב רפי פרץ ואיתמר בן גביר. 

בהודעה שנשלחת אל המועמד מטעם הגולש, נכתב "אנו עומדים בימים האחרונים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. כיהודים, וכאזרחי מדינת ישראל, אנו עדים למגמה מדאיגה המנסה לכפות על מדינת ישראל תרבות זרה של מדינת כל אזרחיה. כיון שהנושא קרוב לליבי, אני רוצה לדעת האם אתה כמועמד לכנסת, תדרוש במו"מ הקואלציוני להכניס לקווי היסוד של הממשלה את השמירה על הגיור הממלכתי?" או כל נושא אחר שעליו ביקש הגולש תשובה. את השאלות שאלו הגולשים את המועמדים השונים דרך הדוא"ל או דרך רשת הטוויטר. בתנועת חזון מתכוונים לפרסם בהמשך גם את יתר הנתונים וכן את תשובותיהם של המועמדים שענו. 

משחק זה מגיע לאחר קמפיין ארוך של התנועה שנמשך לאורך כל תקופת הבחירות, שבמרכזו חתמו 120,000 אנשים על האמנה הישראלית שניסחה התנועה תוך 36 שעות בלבד. באמנה נכתב כי "היהדות היא סלע קיומנו בארץ ישראל". החתומים על האמנה מתחייבים שהם יתמכו רק במפלגות שיחזקו את הזהות של מדינת ישראל ויפעלו למען הערכים של מסורת, שבת ומשפחה. התנועה הציבה לעצמה למטרה להגיע ליעד של מאה אלף חתימות, אותן היא הצליחה להשיג עוד לפני סיום הקמפיין בזכות ההתעניינות הגדול של הציבור.