אלמנת הנרצח: "הנחמה היחידה - לראות את היישוב הופך לעיר"

מרים בן גל סיפרה כי לבעלה איתמר הי"ד "הייתה אהבה ליישוב שלו", וקראה לפעול להתפתחותו. דגן: "מצפים שהממשלה תאשר מיד מאות יחידות בנייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 20:01 כב בשבט התשעח

אלמנת הנרצח: "הנחמה היחידה - לראות את היישוב הופך לעיר"
מרים בן גל, אמה ויוסי דגן, צילום: מועצת אזורית שומרון

"הנחמה היחידה שיכולה להיות היא שנראה את היישוב שלנו כאן מתפתח וצומח והופך לעיר", כך אמרה היום (ד') מרים בן גל, אלמנתו של איתמר בן גל הי"ד, שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל. 

היא סיפרה כי "איתמר היה מלא שמחה ומלא אהבה לכולם. הייתה לו אהבה ליישוב שלו, לעם ישראל, לארץ ישראל", ואמרה "אני חושבת שהנחמה היחידה שיכולה להיות שנראה את היישוב שלנו כאן מתפתח וצומח והופך לעיר. שידעו שמעשים כאלה מובילים להתפתחות של עם ישראל, להתחזקות של עם ישראל בארץ ישראל. 

"אני מקווה שזה יהיה הדם האחרון שיישפך. איתמר כל הזמן חשב איך לעשות את היישוב יותר טוב.  מה לעשות. איך חייבים לגדול איך חייבים להתפתח מכל הבחינות", הוסיפה. 

אמו של איתמר הוסיפה כי "על כל דבר הוא חשב בגדול. גם על היישוב ועל הישיבה הוא חשב בגדול. אז גם היישוב צריך להיות עכשיו גדול - גדול ברמה שאף אחד לא יבין איך זה קרה אפילו. גדול ברמה של עוד שכונות. ועוד שכונות". 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שביקר בבית האבלים, אמר: "כל עם ישראל מתמלא בכח מהאמונה שלכם ומהחיזוק. במקום שאנחנו נחזק אתכם אתם מחזקים אותנו.

"אנחנו קוראים כולנו לממשלת ישראל שאנחנו כל כך אוהבים - אנחנו מצפים לתשובות אמיתיות, גם בנושא הביטחוני. יש להחזיר את ההרתעה ובוודאי לתת תשובה אמיתית ציונית של חיזוק ההתיישבות וחיזוק הר ברכה.

"אם אותם מחבלים נאלחים יידעו שכאן תהיה עיר, שהם רצו להרוס בית אחד אבל יהיו כאן אלפי בתים, ודאי שהמוטיבציה תרד. אנחנו מצפים מראש הממשלה משרי הממשלה לתת את התשובה הציונית הנכונה ולאשר מאות יחידות בנייה באופן מיידי בישוב הר ברכה, כך שהיישוב יהפוך לעיר כפי שיועד מראש על ידי הממשלה הזו".

מוקדם יותר ביקר בבית האבלים שר החינוך נפתלי בנט, שסיפר דברים ששמע מתלמידיו של איתמר הי"ד בביקורו הבוקר בישיבת גבעת שמואל.

"מטרת הרצח לייאש אותנו ולשבור את רוחנו, מעבר למענה בזמן הקרוב ולטיפול במחבל. המענה האמיתי זה לשלש את היישוב ולהפוך את הר ברכה לעיר ואם בישראל. יש תב"ע מוכנה לאישור, זו רק החלטה פוליטית. אני לוקח על עצמי לפעול כדי לשלש את הגודל של היישוב וככה נעביר את המסר שאנחנו כאן", אמר בנט.

הוא הוסיף כי "במאה עשרים שנות התיישבות קמו לצערנו הרבה ערים כמענה לרצח. קריית שמונה, מעלה החמישה - כל אלה זה המענה. עוד משפחות עוד ילדים, עוד בתי ספר, עוד יישובים ועוד בתים. וכשהדבר הזה יצמח מולם הם יבינו שהם דופקים את הראש בקיר בטון, וחבל להם על הזמן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן