אלימות והשפלות בתחנת המשטרה

פעילי ימין שנעצרו בהפגנה נגד שיטות החקירה של השב"כ, מעלים טענות קשות נגד המשטרה: לדבריהם, שני קטינים חוו אלימות, השפלות ואי מתן זכויות בסיסיות לעצורים. מאחת מהן נמנעה האפשרות ללכת לשירותים. בן גביר: "שואל את עצמי לאן נעלמו כל ארגוני זכויות האדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/19 08:53 ד בשבט התשעט

אלימות והשפלות בתחנת המשטרה
טענות קשות על אלימות שוטרים, צילום: shutterstock

שופט בית משפט השלום אלעד פרסקי דחה את בקשת המשטרה להאריך מעצרם של שני קטינים, אחד  מהם בנו בן ה-15 של בנצי גופשטיין  ובגיר שנעצרו במהלך הפגנה נגד העינויים והורה לבדוק את  טענותיהם הקשות על פגיעה בזכויותיהם.

במוצאי שבת התקיימה הפגנה מול בית ראש הממשלה בדרישה לעצור את העינויים. במהלך האירוע עצרו שוטרי מג"ב באלימות את בנו של גופשטיין בן ה-15 שהוכה באגרופים וגם בתוך הניידת וכן נערה נוספת ובגיר. במהלך שהותם בתחנת המשטרה סירבו השוטרים לאפשר לנערה לגשת לשירותים ולאחר שעות רבות של מעצר בלילה נאלצה הנערה להטיל מימיה בבגדיה. כמו כן לאחר חקירתם שהסתיימה לפי טענת המשטרה בשלוש לפנות בוקר, החליטו החוקרים להותיר את הקטינים והבגיר במסדרון תחנת המשטרה מבלי לשלוח אותם לבית המעצר כמתחייב על פי חוק

למחרת ביקשה המשטרה להאריך מעצרם של המפגינים בשלושה ימים. עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את בנו של גופשטיין, הטיח ביקורת חריפה במשטרה, והציג לשופט פסיקה מתביעה אזרחית שבמהלכה נאלצה המשטרה לשלם עשרת אלפים שח לקטין אשר שהה במסדרון במשך הלילה בניגוד להוראות המעצר, כמו כן הציג לשופט תמונות ממעצרו של בנו של גופשטיין במהלכם הוא נראה מוכה על ידי שוטרי מג"ב.

עו"ד בן גביר טען כי אין כל עילה למעצר ולאחר שחקר את טוען המעצרים זה הודה כי אין כל פעולת חקירה שיש להשלים. בא כוחה של הנערה, עו"ד משה פולסקי מעמותת חוננו, תקף בחריפות את העובדה שנשללה מהנערה הזכות ללכת לשירותים. עו"ד פולסקי טען כי המעצר פסול ובכל מקרה אין להאריך מעצר בגין הפגנה וכן טען כי גם אין כל סיבה לשחרר בתנאים מגבילים. 

השופט אלעד פרסקי דחה טענות המשטרה וקבע שאין סיבה להאריך מעצרם של המפגינים או להורות על שחרורם בתנאים ולכן הורה לשחררם אך ורק בחתימה על ערבות שיגיעו לחקירה או למשפט ככל שידרשו. כמו כן הורה השופט לבדוק את הותרתם של הקטינים במסדרון תחנת המשטרה ללא מזרון ומים זורמים, וכן לבדוק את הטענות של הקטינה  לפיהן היא נאלצה לעשות צרכיה במכנסיים, ואת תקיפתו של הקטין בידי שוטרים. 

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה: "מאירוע לאירוע אני נדהם מהפרת הזכויות וההתעללות של שוטרים כלפי מפגיני ימין ושואל את עצמי לאן נעלמו כל ארגוני זכויות האדם. תוקפים ילדים באמצע הפגנה, מותירים אותם במסדרון במשך לילה שלם ללא מיטה וכרית לשים את הראש וגם לא מאפשרים לנערה להתפנות בשירותים - לאן הגענו ? בכוונתי להגיש תביעה אזרחית נגד ההתעללות." 

עו"ד משה פולסקי מעמותת חוננו אומר בתגובה: "אנו שמחים שבית המשפט שחרר את כל העצורים ללא כל תנאי, כאשר מלכתחילה לא הייתה הצדקה למעצר. אנחנו דורשים שהאירוע כולו יועבר למחלקה לחקירת שוטרים שתבחן  את התנהלות השוטרים. הדבר אינו מתקבל על הדעת כי מפגינים שבאו למחות באופן לא דמוקרטי, יפלו קורבן להתנהלות לא חוקית ולא מוסרית."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן