אלוף פיקוד הצפון במסר לאיראן: "לא נאפשר פגיעה בישראל"

באירוע הוקרה ללוחמי תש"ח התייחס האלוף יואל סטריק להמשך התבססותה הצבאית של איראן בסוריה, ואמר: "אנו פועלים להרחקת המלחמה הבאה ובה בעת לשיפור מוכנותנו ליום פקודה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/18 21:34 ו בתמוז התשעח

אלוף פיקוד הצפון במסר לאיראן: "לא נאפשר פגיעה בישראל"
אלוף יואל סטריק וראש הממשלה נתניהו, צילום: קובי גדעון/לע"מ

"אנו נמצאים בתקופה מורכבת מבחינה ביטחונית. לא נאפשר פגיעה בישראל", כך אמר הערב (ג') מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, בהתייחסות למעורבות הצבאית של איראן בסוריה. את הדברים אמר סטריק במהלך אירוע הוקרה ללוחמי תש"ח בקיסריה.

"איראן מנסה להפוך את סוריה למוצב בשליטתה המוחלטת, ומשתמשת בהתבססותה על אדמת סוריה לתקיפת ישראל ולערעור היציבות הביטחונית באזור כולו", צוטט סטריק ב-ynet. "בלבנון, חיזבאללה ממשיך להפר את החלטת האו"ם, להתעצם ולפעול באזור הגבול בתחושה שאיננו מודעים לפעילות אנשיו. לא נאפשר פגיעה בישראל, ונוסיף לממש חופש פעולה מרבי על מנת להבטיח זאת.

"מפקדים, משימת הדור שלנו אינה שונה במהותה מזו שעמדה בפני הדורות שקדמו לנו. אנו פועלים להרחקת המלחמה הבאה ובה בעת לשיפור מוכנותנו ליום פקודה, אם וכאשר נידרש שוב למערכה בזירה אחת או בכמה זירות במקביל. לוחמי תש"ח, פרקים חשובים מאין כמותם נרשמו בצעדיכם האמיצים, הנחושים. בשם צה"ל כולו, אני מצדיע לכם", הוסיף.