אלאור אזריה לא יקבל נשק אישי

המשטרה דחתה את ערעורו של אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל כפות בחברון, לקבל רישיון אישי לאקדח. "הנ"ל הורשע בעבירת הריגה שבוצעה בכלי ירייה".

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/11/18 09:51 יד בכסלו התשעט

אלאור אזריה לא יקבל נשק אישי
אלאור אזריה, צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל כפות בחברון לפני כשנתיים וחצי כשהיה חייל צה"ל, ושוחרר מהכלא ומהצבא לפני כחצי שנה, הגיש בקשה לקבל רישיון אישי לשאת אקדח. בקשתו נדחתה בין היתר בגלל הרשעתו בהריגה. בנימוק הדחייה נכתב: "נתוניו האישיים של המבקש אינם עונים לקריטריונים המאפשרים מתן נשיאת כלי ירייה בהמלצה פרטנית של המשטרה". עוד נטען כי לאור בחינת עברו הצבאי של אזריה, הבקשה נדחית משום שממעשיו "עולה מסוכנות לשלום הציבור".

אזריה ערער למשטרה, ובערעורו טען כי הוא הורשע בדין צבאי, ואין ללמוד מכך כי הוא מסוכן, ובטח שאין להשית את העונש על האזרחות. אך המשטרה דחתה גם את הערעור, בטענה כי אזריה מהווה עדיין סכנה. טענת העורר כי הוא אדם נורמטיבי וללא הרשעות אינה נכונה. כפי שצויין, הנ"ל הורשע בעבירת הריגה שבוצעה בכלי ירייה".

עוד נכתב בנימוקי דחיית הערעור מטעם המשטרה: "הרשעת העורר בבית הדין הצבאי מבססת חשש ממשי למסוכנות, שדי בו כדי לסרב לתת רישיון לכלי ירייה בידי העורר. לאור האמור לעיל, נותרה בעיניה התנגדות משטרת ישראל כי העורר יחזיק ברישיון לנשיאת כלי ירייה וכי החזקת כלי ירייה על ידי העורר מהווה סכנה לשלום הציבור".