"אי של שפיות": תמיכה מפתיעה של חבר הכנסת מש"ס בחינוך המשלב דתיים וחילונים

יו"ר ועדת החינוך, יעקב מרגי, סייר בבית ספר מטעם רשת 'מיתרים' ושיבח את המסגרת שבה משלבים תלמידים מרקעים דתיים שונים, "יוזמות כאלו מצילות את החברה הישראלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/09/18 12:05 כב באלול התשעח

"אי של שפיות": תמיכה מפתיעה של חבר הכנסת מש"ס בחינוך המשלב דתיים וחילונים
ח"כ מרגי עם הרב מלכיאור וד"ר בודאי היימן, צילום: יחצ

בין תלמידי מערכת החינוך, פתחו היום (ראשון) את שנת הלימודים גם עשרות אלפי תלמידי רשת 'מיתרים' - המשלבת תלמידים דתיים לצד חילונים. מי שביקר באחד מבתי הספר בירושלים ואף הביע תמיכה מפתיעה במסגרת זו, היה לא אחר מאשר יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי מש"ס.

"אין צורך לחשוש מהלימוד המשותף, מהחיים המשותפים, ולא צריך להשתנות בזהות האישית כשלומדים ביחד. להיפך, היא רק מתחדדת", אמר ח"כ מרגי בסיור שקיים בבית הספר היסודי 'אריאל' בבירה לצד נשיא הרשת הרב מיכאל מלכיאור והמנכ"לית ד"ר רנית בודאי היימן.

לדבריו, "זה צו השעה של החברה הישראלית". עוד הוא אמר כי בדרך כלל "מקטלגים אדם על פי המראה. אני רואה בבתי הספר של מיתרים אי של שפיות. יוזמות כאלו מצילות את החברה הישראלית. שומרות על הבית".

שיבח את החינוך המשלב דתיים וחילונים. מרגי בסיור בבית הספר

שיבח את החינוך המשלב דתיים וחילונים. מרגי בסיור בבית הספרצילום: יחצ

במהלך הסיור קיבל יו"ר ועדת החינוך בכנסת סקירה על בתי הספר המשלבים בישראל, על תוכניות הלימוד הייחודיות ועל האתגרים של צורת חינוך זו. לאחר מכן הוא נפגש עם הצוות החינוכי והתלמידים במקום. 

"שנה זה מלשון לשנות - לחזור על מה שהיה - ומלשון שינוי", אמר הרב מלכיאור וציין כי "השינוי צריך להיות שאנחנו פותחים את השינוי הגדול של האפשרות להפסיק את הדיכוטומיה של החברה הישראלית וללמוד ביחד. שינוי פשוט ונתבקש. דתיים, מסורתיים וחילונים".

ד"ר בודאי היימן מנכלית הוסיפה כי "החינוך המשלב הוא חוד החנית של אחת המשימות הלאומיות החשובות בישראל. החדרת והעמקת ערכי החינוך המשלב היא טיפול מהותי בשורש, ולא בסימפטום, של השסע הדתי-חילוני". לדבריה, "גם השנה מצטרפות מסגרות רבות חדשות, גנים ובתי ספר לחינוך המשלב. משפחות שמוכיחות שכשמוותרים על הפחד יוצרים יחד נרטיב יהודי ישראלי וציוני ומפילים את חומות הבדלנות".