"אי אפשר להשוות בין הקלקר הלפידי לבין קיר הברזל של ז'בוטינסקי"

יו"ר יש עתיד טען בנאומו בכנסת כי מנהיג בית"ר היה מתנגד לחוק הלאום של הליכוד ותומך בחוק של סיעתו. ראש בית"ר העולמית: "משמח לראות שמנהיג שמאל מבקש להתהדר בנוצותיו של ז'בוטינסקי, אך אסור לעשות זילות בתורתו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/18 14:10 כח בתמוז התשעח

"אי אפשר להשוות בין הקלקר הלפידי לבין קיר הברזל של ז'בוטינסקי"
מתהדר בנוצותיו של ז'בוטינסקי?, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, טען היום (רביעי) בנאומו לציון יום זאב ז'בוטינסקי בכנסת כי המנהיג הבית"רי היה מאצץ את חוק הלאום שסיעתו הגישה, בניגוד להצעה שיזמה הליכוד. בהנהגת בית"ר העולמית היה מה שלגלג על כך.

"אין לי ספק שז'בוטינסקי היה חותם בשמחה על חוק הלאום שאנחנו שמנו לא מזמן בפני הכנסת", אמר לפיד והוסיף, "אין לי ספק שז'בוטינסקי לעולם לא היה חותם על חוק הלאום שהניחה לאחרונה הקואליציה".

לדבריו, אביה הרוחני של תנועת הליכוד היה מתנגד לחוק שמאפשר ליישובים לא לקבל תושבים שאינם יהודיים, "אני יודע זאת כי הוא אמר זאת: 'הלשון העברית והלשון הערבית תהיינה שוות בזכויותיהן ובתוקפן החוקי'. המשפט הזה הוא לא משפט פילוסופי, הוא משפט מעשי".

https://www.facebook.com/YairLapid/videos/1925596344165374/

בהנהגה העולמית של בית"ר טענו, למשמע הדברים, כי קיים מרחק רב נין מנהיג יש עתיד למנהיג האצ"ל לשעבר. "אי אפשר להשוות בין הקלקר הלפידי לבין קיר הברזל של ז'בוטינסקי", אמר ראש ההנהגה העולמית של בית"ר נריה מאיר.

לדבריו, "משמח לראות שכל מנהיג שמאל בישראל מבקש להתהדר בנוצותיו המפוארות של ראש בית"ר ז'בוטינסקי, אך אסור לעשות זילות בתורתו. ז'בוטינסקי הוביל את רעיון שלמות הארץ תחת רעיון המדינה היהודית. הלאומיות קדמה אצלו לכל. אי אפשר להשוות בין מדיניות השבשבת של יאיר לפיד שנבחנת כל בוקר לפי הסקרים לבין מדיניותו העקבית של ז'בוטינסקי שעליה שילם מחירים כבדים. בבית"ר נמשיך כבכל יום לחנך לתורתו האמיתית והשלמה".

גיחך לנוכח הדברים שאמר לפיד על ז

גיחך לנוכח הדברים שאמר לפיד על ז'בוטינסקי. מאירצילום: משה בוכמן