אירוע חאן יונס: חמאס מפרסם סרטון חדש על ההתקלות

לציון שנה לרגל הפעולה בחאן יונס פרסם חמאס סרטון נוסף המתייחס לתקרית ובה משולב קטע וידאו שטרם נראה עד כה, ובו לטענתו נראה הכח הישראלי מפנה את פצועיו חזרה לרכב איצו נמלטו לנקודת החילוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/19 12:33 יג בחשון התשפ

אירוע חאן יונס: חמאס מפרסם סרטון חדש על ההתקלות
הרכב בו נסעו הלוחמים בליל הפעולה, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

שנה לאחר ההיתקלות בחאן יונס בין מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס לבין לוחמי הכוח המיוחד הישראלי, חמאס פרסם הבוקר ב' סרטון המתאר את תקרית ההתקלות ובו נראה לטענתו רגע פינוי הנפגעים הישראלים מהזירה.

הסרטון משחזר באנימציית מחשב את רגע התקרית ובמהלכו משולב צילום וידאו שלטענת חמאס מראה את פינוי חיילי צה"ל מנקודת ההיתקלות אל עבר מסוק הפינוי

 

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="he"><p lang="iw" dir="rtl">הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה סרטון לציון שנה לתקרית בחאן יונס, אותה הם מכנים &quot;פעולת חוד החרב&#39;&#39;. בסרטון נראה קטע קצר שנטען שכולל את &quot;רגע העלאת ההרוג והפצוע הישראליים לתוך הרכב, ובריחת הכוחות מאזור התקרית&quot;<a href="https://twitter.com/HaimOmri?ref_src=twsrc%5Etfw">@HaimOmri</a> <a href="https://t.co/uzjOhbiWoF">pic.twitter.com/uzjOhbiWoF</a></p>&mdash; כאן חדשות (@kann_news) <a href="

בנובמבר 2019</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
 

בתחילת הסרטון משוחזר רגע התשאול שנערך בערב ה-11 בנובמבר 2018. הכוח עצר את הרכב החשוד במזרח חאן יונס. לאחר התשאול הראשוני עם חברי הרכב, נכתב בסרטון, הוחלט לעכב את יושבי הרכב להמשך חקירה. כאשר עמדו מחבלי החמאס לעצור הלוחמים ברכב,  פתחו  הישראלים לעברם בירי - והרגו כמה מהם.

לפי חמאס, אנשיו הגיבו בירי שבו נהרג סא"ל מ' ונפצע לוחם נוסף. זאת בניגוד לממצאי תחקיר האירוע בצה"ל, לפיו סא"ל מ' נפגע מירי של כוח הקומנדו. לאחר מכן, נראה הרכב של חיילי הקומנדו הישראלי בנסיעה לנקודת החילוץ, והמחבלים רודפים אחריהם. לפי חמאס, בשלב האחרון התערבו כלי טיס ישראליים והחלו בהפצצה כבדה באזור. עוד נאמר כי בזמן פינוי המסוק של הפצועים, ירו מחבלי חמאס לעבר כלי הטיס.

לרגל יום השנה משבחים בחמאס את זכרו של בכיר הזרוע הצבאית נור אל-דין, שנהרג בפעולה. במלאת שנה לאירוע, במהלך הצהריים צפוייה להתקיים  תהלוכה צבאית שתצא מהכפר חזאמה ועד כיכר השהידים ברצועת עזה. לדברי חמאס, הדובר יתייחס למבצע המיוחד בחאן יונס. 

בהמשך להפצת סרטון התעמולה, אמר דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קנוע כי "פעולת 'חוד החרב' השיגה ניצחון ביטחוני וטקטי, שילווה את הכיבוש הציוני. ניצחון שהביא לשינוי חשוב באופי המערכה מולו, קיבע את יסודות המאבק וחיזק את יכולות חמאס".

 

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קבע כי בתחקיר האירוע כי המבצע לא עמד במשימתו - אך בתחקיר הודגש כי הכוח פעל באומץ רב. על פי הממצאים, מפקד אחד הכוחות החליט שקיימת סכנה, כאשר הם נקלעו לתחקור של אנשי חמאס באזור חאן יונס. אותו קצין, סא"ל א', פעל בגבורה ופתח באש לעבר מחבלי חמאס, שלפחות שבעה מהם נהרגו, בהם מפקד בכיר בגדודי עז-א-דין אל קאסם, נור אל-בראכה. אך כתוצאה מירי תועה של אותו קצין - נהרג סא"ל מ'.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר כי הוא"מברך על אומץ ליבם של הלוחמים והטייסים שפעלו בתנאים קשים מאוד, ועל פעולת החילוץ ההירואית". נתניהו ביקש לחזק בשם אזרחי ישראל את משפחתו של סא"ל מ' על "גבורתו ופועלו".