איפא"ק נגד העסקה עם עצמה יהודית: "השקפותיהם ראויות לכל גינוי"

הוועד היהודי-אמריקאי החשוב ביותר בארה"ב גינה "הדיל הפוליטי" בין נתניהו לראשי המפלגות הסרוגות, במסגרתו תיכנס עצמה יהודית לרשימת הבית היהודי, ומפצירים בוועדת הבחירות הישראלית לשלול את התמודדות המפלגה לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/19 19:02 יח באדר א'

איפא"ק נגד העסקה עם עצמה יהודית: "השקפותיהם ראויות לכל גינוי"
רוה"מ נתניהו, צילום: פלאש 90

השדולה האמריקאית-יהודית, איפא"ק, גינו אתמול (ו') את האיחוד בין מפלגות הימין הסרוגות, שהכניס את מפלגת עצמה יהודית לתוך רשימת הבית היהודי, על אף שראשיה נחשבים לממשיכי דרכו של הרב כהנא, שארגונו מסווג כארגון טרור בארצות הברית. 

הודעת הגינוי של איפא"ק התפרסמה בעקבות מכתב המחאה של הוועד היהודי-אמריקני (AJC) על חלקו של נתניהו בכניסתם של עצמה יהודית לרשימת מפלגות הימין. בהודעה של AJC נכתב אתמול כי "הקונגרס היהודי-אמריקני אינו מגיב בדרך כלל בענייני מפלגות ומועמדים בתקופת בחירות, אך עם הכרזת מפלגת 'עוצמה יהודית' על התמודדותה בבחירות, הרגשנו שעלינו לבטא את שעל ליבנו".

בארגון היהודי-אמריקאי הוסיפו: "השקפותיה של 'עוצמה יהודית' ראויות לכל גינוי. הן לא משקפות את ערכי היסוד שעליהם הוקמה מדינת ישראל. המפלגה עלולה לזכות במספיק קולות כדי להיכנס לכנסת הבאה - ואף לכהן בממשלה", מסרו בקונגרס. "לאורך ההיסטורי השקפותיהן של מפלגות קיצוניות מימין ומשמאל נדחו על-ידי המפלגות הגדולות, גם אם ההליך הדמוקרטי בישראל אפשר להן להיכנס לכנסת.

"על ועדת הבחירות המרכזית בישראל להחליט, כפי שעשתה זאת בעבר, אם בכלל לאפשר ל'עוצמה יהודית' להתמודד בבחירות הקרובות. הוועד היהודי-אמריקני נשאר מחויב לאופיה הדמוקרטי והיהודי של ישראל ומקווה שהוא יוביל וינצח בכל מערכת בחירות".

ראשי

ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גבירצילום: Hadas Parush/Flash90