"אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החטופים"

גורם מדיני בכיר הצהיר כי המגעים על רגיעה בעזה מתייחסים להפסקת ההסלמה מהחודשים האחרונים. השר כץ צייץ בטוויטר דברים מעט שונים: "המצב בעזה מתקרב להסדרה או מלחמה. בטווח הקצר, יש להתנות כל סיוע בהחזרת החללים והשבויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/18 13:22 כד באב התשעח

"אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החטופים"
הסדרה אתם או בלעדיהם? החטופים בעזה, צילום: באדיבות המשפחות

ישראל לא תלך להסדרה ארוכת טווח עם חמאס ללא פתרון סוגיית חיילים והאזרחים החטופים, כך הצהיר היום (ראשון) גורם מדיני בכיר מספר שעות לפני ישיבת הקבינט מדיני-ביטחוני.

בתדרוך כתבים אמר הגורם כי המגעים הנוכחיים מתייחסים לרגיעת ההסלמה מהחודשים האחרונים, לרבות טרור ההצתות, "הפסקת אש מוחלטת תביא מצד ישראל לפתיחה מחודשת של מעבר כרם שלום ולחידוש ההיתרים שנהגו לגבי מרחב הדיג".

לדבריו, "אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החזרת אזרחינו וגופות חללינו המוחזקים ברצועה. חלק מהדיווחים בתקשורת מתייחס למגעים פנימיים שמתנהלים בין חמאס לרשות הפלסטינית".

עם זאת, מוקדם יותר צייץ שר התחבורה וחבר הקבינט, ישראל כץ, בטוויטר וכתב כי "המצב בעזה מתקרב להכרעה. או הסדרה, או מלחמה. אציג היום את 'תוכנית האי-פרדות', לניתוק כל קשר אזרחי בין ישראל לעזה, ואתמוך בכל תוכנית שתכלול העמדת תשתיות מצריות בים וביבשה לטובת עזה- תחת פיקוח בינלאומי. בטווח הקצר, יש להתנות כל סיוע לעזה במתווה ברור להחזרת החללים והשבויים".

השר כץ

השר ישראל כץצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מוקדם יותר התייחס גם שמחה גולדין, אביו של סגן הדר הי"ד, לאפשרות שישראל תגיע להסדר עם חמאס בטרם יושב בנו יחד עם יתר החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה. "הציבור הישראלי צריך לדעת שישיבת הקבינט שתתקיים אחר הצהריים מיותרת והכינוס שלה הוא כל כולו הצגה מתוזמנת כדי לנסות ולהראות שראש הממשלה באמת מחויב להחזרת הבנים", הוא טען במסיבת עיתונאים משותפת למשפחות החטופים.

לדבריו, "הסכם ההסדרה מול עזה, שישראל שותפה לו יחד עם האו"ם, מצרים, ארה"ב, קטאר והרשות הפלסטינית, התחיל באופן מעשי כבר לפני שלושה ימים. וההסכם הזה לא כולל בתוכו את החיילים והאזרחים.

בהמשך ניסה להוכיח את טענותיו באמצעות שיחה שקיים עם מי שאמון על השבת בנו וחבריו, "שואלים אותי איך אני יודע שגם הפעם החיילים והאזרחים לא חלק מהסיפור? מאוד פשוט. שוחחתי ביום חמישי בערב עם מתאם השבויים ירון בלום והוא עצמו לא יודע שמתנהל משא ומתן להשבת הבן שלי, הבן של זהבה והאזרחים הישאם ואברה. המתאם אמר לי בצורה מגומגמת שיש דרישה קבועה של ישראל שהעניין יהיה חלק מההסדרה, אבל בדיוק כמו שאמרתי לכם. ההסדרה כבר בעיצומה והחיילים והאזרחים שוב הופקרו על ידי ראש הממשלה".