"אין חוק יהודי ודמוקרטי מזה"

ח"כ מיקי זוהר התייחס לאישור החוק שיאפשר גם למי שאינו דתי לסרב לעבוד בשבת, וכתב: "השבת היא יום קריטי וחשוב שיביא להצלחתה של מדינת ישראל, כל מי שיבחר שלא לעבוד בשבת, יוכל לנוח מבלי לחשוש לפרנסתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/18 11:52 ו בתמוז התשעח

"אין חוק יהודי ודמוקרטי מזה"
ח"כ מיקי זוהר, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

"בעיניי, אין חוק יהודי ודמוקרטי מזה", כך כתב הבוקר (ג') בפייסבוק ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, בתגובה לאישור החוק  שיאפשר לכל אדם לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, גם אם אינו דתי. הצעת החוק שקידם זוהר יחד עם ח"כ עליזה לביא מיש עתיד עבר אמש בקריאה שלישית במליאת הכנסת, ברוב של 57 תומכים וללא מתנגדים. 

"כשהגיעו אליי עם הצעת החוק הזו האוסרת לחייב עובד לעבוד בשבת בניגוד לרצונו, מיד קפצתי על המציאה. אני חייב להודות, גם בחוק הזה עברנו שבעה מדורי גיהנום כדי להעביר אותו, ולראיה אני עוסק בו כמעט מתחילת הקדנציה", כתב זוהר.

"קשה לתאר את כוח ההתנגדות שפעל נגד החוק יחד עם המון לחצים שהופעלו עלינו בניסיון לבלום אותו. אך לא ויתרנו ומסתבר שהפעם, הקב"ה רצה אחרת. אחרי זמן ארוך שהחוק נקבר, מוניתי ליו״ר ועדת הכנסת והעברתי את החוק לוועדת הכספים לידיו של הרב גפני שסייע לנו להביא אותו למליאה לאישור סופי וללא מתנגדים.

"אני מאמין שיום המנוחה של עם ישראל, הוא ביום השבת, ובעיניי זהו יום קריטי וחשוב שיביא להצלחתה של מדינת ישראל. אז אזרחי ישראל, אני גאה לבשר לכם: מעכשיו, כל מי שיבחר שלא לעבוד בשבת, יוכל לנוח מבלי לחשוש לפרנסתו ואין דבר ראוי מזה. שבת מנוחה לכולם".