אימהות שלושת הנערים החטופים ידליקו יחד משואה ביום העצמאות

רחלי פרנקל, בת גלים שער ואיריס יפרח ידליקו משואה ביחד בטקס המשואות ביום העצמאות ה-71 של ישראל. על פי התקנון היה נהוג שרק אדם או שניים מדליקים משואה ביחד, והשינוי אושר בסבב טלפוני בין שרי הממשלה. הטקס יעמוד השנה בסימן הרוח הישראלית, מה שהוביל לבחירה באימהות שפועלות לאחדות העם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/19 20:34 ט בניסן התשעט

אימהות שלושת הנערים החטופים ידליקו יחד משואה ביום העצמאות
בת גלים שער, צילום: מועצה אזורית גוש עציון

טקס הדלקת המשואות הוא טקס מרגש במיוחד, והשנה הוא יהיה אפילו מרגש עוד יותר.  שמי שנבחרו להדליק את אחת המשואות, הן האימהות של שלושת הבנים החטופים מגוש עציון, שנחטפו ביוני 2014 כשחיכו לטרמפ בצומת אלון-שבות בדרכם לבתיהם, מה שהוביל לאחר מכן לפתיחת מבצע "שובו אחים", כך נודע לראשונה לישראל היום. 

הבחירה באימהות גם גררה שינוי היסטורי. על פי כללי הטקס, היה נהוג עד היום שרק אדם אחד או שניים יוכלו להדליק משואה, ולראשונה מאז קום המדינה נבחרו שלוש נשים שידליקו משואה משותפת. 
מאז האירוע פעלו שלוש האימהות במיזמים רבים לטובת אחדות במדינת ישראל, ביניהם יום האחדות ועוד שלל ימים הקשורים לנתינה וערבות הדדית.

האזינו לשרת התרבות מבשרת לאיריס יפרח, אימו של אייל יפרח ז"ל, על ההחלטה

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הודיעה הערב, כי 
שלוש האימהות איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי פרנקל ישיאו משואה יחדיו בטכס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל.

השרה רגב אמרה על הבחירה: "שלוש האמהות, איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי  פרנקל מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל  והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו. רוחן האיתנה של  שלוש האמהות סוחפת אחריה  ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האמהות בחרו, שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות  הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות,  ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האמהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".