איך תתמודדו עם מבצעי נובמבר ברשת? אל תקנו

כרמי אור מסבירה כי הדרך היחידה לצאת בשלום מ'החג הקניות ברשת' היא להתעלות מעל הצורך לקנייה רגעית ולחסוך לקראת קנייה משמעותית

חדשות כיפה מירב כהן 11/11/18 17:15 ג בכסלו התשעט

איך תתמודדו עם מבצעי נובמבר ברשת? אל תקנו
קניות בחנות אינטרנטית, צילום: shutterstock

כרמי אור, יועצת כלכלית, הסבירה לכיפה כי חודש נובמבר, הידוע כחודש הקניות ברשת, יכול להיות הזדמנות נדירה לרכישה בהנחה אך יכול להיות גם בעיה חמורה. 

הסייבר מאנדי מאחורינו, יום הרווקים הסינים בפתח והבלאק פרדיי עוד לפנינו. כ-2.5 מיליון ישראלים מבצעים קניות ברשת בהיקף של 5 מיליארד שקל במהלך חודש נובמבר, ואתרי החדשות מלאים בעצות כיצד לקנות בחכמה ולצאת מהחודש הקרוב בלי מינוס בבנק. 

כרמי אור מסבירה שתרבות המערב כופה עלינו לבצע קניות שאנחנו לא צריכים ולהרגיש כאילו ביצעו קנייה חכמה כי היא נעשתה במבצע. הטיפ שלה לחודש הקרוב- אל תעשו קניות שאתם לא צריכים

"חודש נובמבר יכול להיות הזדמנות נהדרת לפי שחסך כל השנה והכין את עצמו לקנייה מסוימת ומשמעותית בחודש המבצעים" כך אומרת אור. "אולם, לא צריך לקנות רק בגלל שיש מבצעים" 

"קנייה חכמה נעשית מתוך צורך ותכנון מראש ולכן כדאי לחסוך את הכסף לדברים משמעותיים בחיים" הקניון הוירטואלי גורם לנו לצרוך יתר על המידה ולקנות ללא הגבלה וללא התאמה ליכולות הכלכליות שלנו. הדרך החכמה לקנייה בטוחה בחודש הקרוב הוא להתעלות מעל הדחף לקנות "כי יש מבצע". 

"ישנו איסור מדאורייתא להיכנס למינוס", מסבירה אור, "האם ייתכן שאנחנו מודדים שרוולים לפני שאנחנו מודדים את האובר דרפט?" קנייה חכמה היא קנייה מתוך סדר עדיפויות וערכים. "לא צריך להיות סגפניים וצריך שיהיה תקציב מותרות, אך הקנייה החכמה ביותר בחודש הקרוב היא לא לקנות מה שלא צריך" 

כרמי אור מסכמת את השיחה "עלינו להסתכל על הבעיה מהשורש. קנייה חכמה זה פלסטר, לא היכנס לקניון הוירטואלי ולדחף לקנות זו התרופה האמתית"